سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

Alex Rider: Operation Stormbreaker


Alex Rider: Operation Stormbreaker
▪ زمان نمایش: یک ساعت و سی و سه دقیقه
الکس رایدر، نوجوانی است که با عموی خود ”ایان رایدر“ زندگی می‌کند. او مدیر یک بانک است و الکس زندگی با او را پیش از آنکه در طی عملیاتی اسرارآمیز ناپدید شود، خسته‌کننده می‌پنداشت. آلکس متوجه می‌شود که عموی او جاسوس انگلستان در سرویس خبرچینی مخفی M۱۶ بوده است. عمو ایان با تشویق الکس و با در نظر گرفتن مهارت‌ها و توانائی‌های او در کوه‌نوردی، غواصی، هنرهای رزمی و تسلط به چند زبان مختلف وی را از مدت‌ها پیش، جاسوسی بالقوه بار آورده بود.
الکس که با کمک‌های آقای بلانت و خانم جونیز نیروئی تازه گرفته، خود را به ابزارهای خاصی مجهز کرد و عازم نخستین مأموریت خود شد. آقای ”داریوس سیل“ بیلیونر، به همه مدارس انگلستان مگاکامپیوتری با Stormbreaker هدیه کرد. اما آیا هدفی پشت این بخشش و سخاوتمندی وجود داشت؟ الکس توانست در گروه ”سیل“ نفوذ کند. با ناشر شرورش ملاقات کرد و آقای ”گرین“ را شناخت و کامپیوتر اسرارآمیز Stormbreaker را بررسی کرد. زمانی‌که وارد محوطه انحصاری شد، اسرار موجود در Stormbreaker را کشف کرد و فهمید که مأموریتی بسیار جدی و سخت پیش‌رو دارد.
در گیرودار این اتفاق‌ها بود که ”سیل“ و نوکر شیطان‌صفتش، الکس را گیر می‌اندازند. الکس با بهره‌گیری از تجهیزات و قطعاتی از M۱۶ موفق به فرار می‌شود. او به سرعت به لندن می‌رود تا مانع فعالسازی Stormbreaker توسط ”سیل“ شود. اگر موفق نشود، این سلاح مرموز تمام انگلستان را تحت کنترل خود خواهد گرفت. زمان در حال گذر است. الکس با کمک صاحبخانه و دوستش تصمیم دارد جلوی کار ”سیل“ را بگیرد. او تنها در عرض چند روز از یک پسر بچه مدرسه‌ای به یک سوپر جاسوس تبدیل شده، اما آیا این مأموریت، آخرین مأموریت او به حساب می‌آید؟
منبع : نشریه تخصصی هنر و رایانه


همچنین مشاهده کنید