سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

مایکل مان


مایکل مان
- کی فهمیدید که می‌خواهید Miami Vice را به فیلم تبدیل کنید؟
مایکل مان: وقتی فیلمنامه ”تونی یرکوویچ“ را خواندم، نخستین انگیزه‌ام بود که آن را به یک فیلم بلند تبدیل کنم، این اولین کاری بود که می‌خواستم انجام دهم.
داستان فیلم در مورد پنهان شدن و آنچه که هنگام عمیق شدن این پنهان‌سازی رخ می‌دهد، است اگر شما در یک کشور خارجی کار کنی که نتوانی یک گروه خوب برای نجات خود داشته باشی در واقع روی یک لبه قرار داری و این خطرناک‌ترین پنهان‌سازی است که می‌توان انجام داد. به‌ویژه هنگامی که به یک سازمان جنائی نفوذ می‌کنید که منابع جاسوسی بسیاری دارند و به‌طور دائم مراقب افرادی مانند شما هستند.
- انگیزه‌تان در مورد استفاده از مکان‌های واقعی در فیلم چه بوده است؟
مایکل مان فهمیدم که اگر بتوانم بازیگران را وارد این مکان‌ها کنم بینندگان حس می‌کنند محیطی که حادثه در آن رخ می‌دهد، بیانگر واقعیت بیشتری است. شما نمی‌توانید در این مکان، چیزی مصنوعی خلق کنید. گروه ما بسیار خوب است، هیچ چیزی جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر از مردم واقعی و مکان واقعی روی پرده نیست.
- عقیده شخصی‌تان در مورد کار کردن به‌عنوان یک مأمور مخفی چیست؟ مایکل مان یک اوج وجود دارد. در انجام این کار یک تجربه عالی وجود دارد و این چیزی بود که آنها را ترغیب می‌کرد. در این لحظه است که می‌فهمید آنها شما را صددرصد قبول دارند و شما آنها را در اختیار دارید. شما این سناریوی ساختگی و هویت ساخته شده را خلق کرده‌اید و به آن موجودیت بخشیده‌اید، پس آن را حس می‌کنید و میدانید که مال خود شما است.
- بازیگران مأموران مخفی چگونه‌اند؟
میکل مان: هنگام ملاقات با بسیاری از آنها متوجه شدم که آنها همان کاراکتری را ارائه می‌دادند که یک بازیگر در عمق شخصیت خود ارائه می‌دهد، با این تفاوت که آنها این کارها را به‌صورت واقعی انجام می‌دهند.
منبع : نشریه تخصصی هنر و رایانه


همچنین مشاهده کنید