پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

جاروبرقی


امروزه جاروبرقی در اکثر خانه‌ها به چشم می‌خورد و کمابیش هر روز یا به‌طور یک روز در میان از آن استفاده می‌شود، بنابراین بایستی نوعی از آن را بخرید که قدرتی متناسب با نیازتان داشته باشد. به‌خاطر داشته باشید که برای تمیز کردن و نظافت نقاط مختلف منزل باید از قدرت‌های لازم و نه بیش از حد آن استفاده شود توجه به نکات زیر می‌تواند عمر جاروبرقی را بیشتر کرده و در صرفه‌جوئی مصرف برق آن نیز مؤثر باشد.
۱. قبل از هر چیز باید جاروبرقی را کاملاً تمیز نگه دارید و لوله‌های آن را مرتباً کنترل کنید زیرا در صورت گرفتگی، به موتور جاروبرقی فشار وارد می‌آید.
۲. نگذارید کیسهٔ آشغال جاروبرقی کاملاً پر شود همیشه قبل از پر شدن، آن را تعویض کنید.
۳. فیلتر جاروبرقی نباید از گرد و غبار پوشیده شود بنابراین هرچند وقت یکبار آن را کنترل کنید و در صورت نیاز بشوئید.
۴. معمولاً اغلب جاروبرقی‌های چندین درجه مختلف با قدرت‌های متفاوت دارند. برای نظارت مبل، موکت، فرش، دیوار و جاهای دیگر، درجه را روی قدرت مناسب و نه بیشتر تنظیم کنید.
۵. از کار مداوم با جاروبرقی جداً پرهیز کنید، زیرا روشن نگهداشتن آن برای مدت زیاد (بیش از ۳۰ دقیقه)، فشار زیادی به موتور وارد می‌آورد. بنابراین هر چند دقیقه یکبار آن را خاموش کنید و بگذارید موتور جاروبرقی خنک شود.
۶. آشغال‌های مرطوب و اشیاء بزرگ و یا نوک تیز را با دست بردارید.
۷. جاروبرقی را به‌هنگام کار به یکباره به‌طرف خود نکشید، لرزش ایجاد شده به موتور آن صدمه می‌زند و ممکن است بر اثر گیر کردن در لبه قالی و موکت، لوله‌گیر آن بشکند.
۸. قبل از آنکه کیسه اشغال به‌طور کامل پر شود آن را عوض کنید و در مورد کیسه‌های پارچه‌ای دائمی آن را تخلیه کرده و با آب سرد بدون مواد شوینده بشوئید.
۹. قبل از باز کردن محفظه آشغال جاروبرقی، جریان برق را قطع کنید.
۱۰. برای سطوح مختلف مانند فرش، موکت، پرده، مبل و زاویه‌های دیواری از کفشک‌ها و ابزار مخصوص استفاده کنید.
۱۱. اگر جاروبرقی دارای سیستم تنظیم قدرت موتور (مکش) نیست، می‌توانید برای جلوگیری از پرزدهی فرش‌های دستباف و ماشینی از دریچه هوا که معمولاً در وسط لوله مکش وجود دارد، استفاده کنید. (برای ایجاد کشش کمتر، دریچه را بیشتر باز کنید)
۱۲. جارو برقی را دور از دسترس کودکان، منابع گرمازا و سوخت‌های فسیلی قرار دهید.
۱۳. اگر در هنگام کار با جاروبرقی با صدای غیرمعمول روبرو شدید، آن را خاموش کرده و نسبت به تعمیر آن توسط نمایندگی‌های مجاز یا افراد متخصص اقدام کنید.
۱۴. هر بار کار با جاروبرقی نباید بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد. این توصیه برای سلامتی شما و دوام وسیله زندگی است.


همچنین مشاهده کنید