جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

چگونه اعتماد دیگران را جلب کنیم


چگونه اعتماد دیگران را جلب کنیم
▪ با افراد بلند مرتبه دوست شوید.
دوستان شما نشان دهنده میزان اعتبار شما هستند. اگر با افراد بزرگ ارتباط داشته باشید و نزدیكان شما از اعتبار خوبی برخوردار باشند، شما نیز از همان اعتبار برخوردار خواهید شد.
▪ آلت دست دیگران نشوید
به فروشندگان خودرو آموزش داده می‌شود تا به همه سوالات پاسخ بدهند، بدون توجه به اینكه پاسخ صحیح را می‌دانند یا خیر. در واقع هدف از این كار این است كه آنها مطلع نشان داده شوند. اگر اطلاعات شما در رشته‌های گوناگون كم باشد به آلت دست دیگران تبدیل می‌شوید.
▪ اشتباهاتتان را بپذیرید
مطالعات نشان می‌دهد كه دروغگوها خیلی كم اشتباهاتشان را تصحیح می‌كنند یا جملات اشتباه خود را می‌پذیرند. اگر می‌خواهید صادق به نظر برسید به اشتباهاتتان اعتراف كنید.
▪ اعتماد به نفس داشته باشید
▪ خوش اخلاق باشید
▪ قدری صمیمیت نشان دهید
اگر در هنگام صحبت دستان خود را حركت دهید طوری كه دیگران كف دستان شما را ببینند، آنها احساس می‌كنند شما فردی گشاده‌رو و صادق هستید و برقراری ارتباط با شما بسیار آسان است. برقراری ارتباط چشمی هم بسیار مهم است.
▪ زبان بیاموزید
فرهنگ‌های مختلف شاخص‌های كلامی و غیركلامی خودشان را دارند. اگر شما به ظرایف فرهنگی مسلط نباشید برای دیگران باورپذیر نخواهید بود. این مساله در كسب و كار نیز اهمیت زیادی دارد.
▪ دیگران را دوست بدارید
مردم به كسی اعتماد می‌كنند كه با او احساس راحتی كنند. به دیگران نیكی كنید و گله‌مند نباشید. در عوض به درد دل مردم گوش دهید و كاری كنید تا آنها شما را دوست داشته باشند.
▪ قابل پیش‌بینی باشید
برای ایجاد یك رابطه درازمدت مبتنی بر اعتماد مهم‌ترین نكته ثبات شماست.
منبع : تهران امروز


همچنین مشاهده کنید