جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

رموز مهم خانه‌داری


● باران و شوره کفش
پاییز که می شود بوی باران اگر هم نبارد ذهن ما را خیس می کند، اما وقتی آب ها ببارند همه چیز را خیس می کند، لباس و کفش و کیف.
شاید خیسی لباس و نمناکی کیف که محصول فصل سرد است بعد از زمان کمی از بین برود یا خشک شود، اما خیسی و شوره کفش ها نه تنها به این سادگی از بین نمی رود، بلکه استحکام کفش را نیز کم می کند، برای مبارزه با این نشانه نه چندان خوش آیند کافیست، مخلوط آب و سرکه که یکی از نتیجه بخش ترین محلول های شیمیایی دست ساز است را آماده کنید و روی کفش بمالید. خواهید دید که هیچ اثری از شوره باقی نخواهد ماند.
● لکه های کهنه
بیشتر مواقع اتفاق می افتد که بچه ها دور از چشم ما دست به خرابکاری می زنند و اصلا صدای آن را در نمی آورند تا زمانی که ما متوجه شویم ولی مشخص نیست از زمان وقوع شیطنت چه زمانی گذشته است.
گذاشتن لکه مواد غذایی و پاک کردن این لکه های قدیمی یکی از این دردسرهاست برای از بین بردن این لکه های قدیمی که از مدت ها پیش روی رومیزی یا لباس باقی مانده اند باید از محلول زیر برای پاک کردن کمک گرفت؛ دو تا قاشق غذا خوری پودر لباسشویی، سه قاشق غذا خوری سرکه و یک لیتر آب گرم را با هم مخلوط کرده و لکه را با آن بشویید.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید