پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

سبزی و میوه کثیف در یخچال ممنوع


سبزی و میوه کثیف در یخچال ممنوع
نگهداری انواع سبزی و میوه نشسته در یخچال میزان ابتلا به بیماری های عفونی را افزایش می دهد. سبزی و کاهو، هندوانه، خربزه و طالبی در محیط های آلوده و با آب پسمانده فاضلاب رشد می کند و ممکن است که به میکروب های خطرناکی همچون تب روده آلوده باشد.
تب روده نوعی بیماری عفونی مسری است که از راه نوشیدن آب و خوردن غذای آلوده به انسان منتقل می شود و با تب طولانی مدت و لرز و بی اشتهایی، ضعف عمومی و لاغری همراه است.
بنابراین، نگهداری میوه و سبزی نشسته در یخچال سبب انتقال میکروب از این مواد به دیگر مواد غذایی می شود و اعضای خانواده را به بیماری های عفونی مختلف از جمله بیماری های دستگاه گوارش مبتلا می کند.
آمارها نشان می دهد؛ اغلب افرادی که به سبب مصرف اینگونه مواد غذایی آلوده به بیماری های عفونی مبتلا شده اند با درمان های معمولی معالجه نمی شوند و باید در بیمارستان بستری شوند. علت عمده شیوع اسهال و استفراغ در فصل تابستان نیز خوردن انواع سبزی و میوه آلوده است.
بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش (همچون اسهال و استفراغ و بیماری شبه وبا و تب روده) نتیجه رعایت نکردن نکات بهداشتی در تغذیه و خوردن غذاهای آلوده است. مبتلایان به بیماری های عفونی دستگاه گوارش از راه خوردن داروهای آنتی بیوتیک خوراکی و تزریق سرم درمان می شوند.
دوره درمان برخی از این بیماری ها حداقل ۱۰ روز است.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید