جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

چند توصیه مفید در خرید اسباب بازی


چند توصیه مفید در خرید اسباب بازی
خریدن اسباب بازی برای كودكان همیشه یكی از دلمشغولی های والدین است. آنها در حین خرید بیش از اینكه به نیازهای اصلی كودكشان توجه كنند، سلیقه خود را اعمال می كنند.
مطالعات نشان می دهد تقریباً هشتاد درصد از پدر و مادرها در انتخاب اسباب بازی به شكل و طرح و زیبایی آن توجه می كنند و تنها كمتر از ۲۰ درصد در خرید اسباب بازی شیوه ها و اصول تربیتی را مدنظر قرار می دهند. ضمن آنكه بسیارند والدینی كه از سر بی حوصلگی و تنها به عنوان رفع تكلیف مبادرت به خریدن اسباب بازی می كنند. در حالی كه اسباب بازی مورد نیاز كودكان به ویژه آنهایی كه در سنین رشد قرار دارند، بایستی به گونه ای باشد كه تاثیر مطلوبی بر یادگیری و رشد ضریب هوشی وی بگذارد. هر چه مكانیسم اسباب بازی پیچیده تر باشد، میزان اثربخشی آن بر فعالیت ذهنی كودك نیز بیشتر خواهد شد.
به طور كلی اسباب بازی باید وسیله ای باشد كه علاوه بر فراهم كردن نیازهای روحی كودك، وی را با مفاهیمی نظیر ساخت، شكل و فضا آشنا سازد.
بنابراین پیشنهاد می شود در حین خرید اسباب و اثاثیه مورد نیاز كودك قبل از هر چیز به نقشی كه در افزایش فعالیت فكری وی دارد توجه كنید و از نظر ایمنی آن را كاملاً بررسی نمایید. توصیه های زیر می تواند كمك خوبی برای انتخاب یك اسباب بازی استاندارد باشد:
به مواد تشكیل دهنده وسیله مورد نظر دقت كنید تا از مواد سمی تهیه نشده باشد. در حین خرید اسباب الكتریكی مثل پلی استیشن حتماً به مارك و مرغوبیت آن توجه كنید.
اسباب بازی هایی را خریداری كنید كه قابل شست وشو باشد. لبه و حاشیه تیز و بران نداشته باشد و قابل اشتعال نیز نباشد. گرچه بهترین نوع اسباب بازی نوع نرم و عاری از هرگونه سطح سخت است، ولی در نظر داشته باشید میزان پلاستیك مصرفی در وسیله بیش از ۵/۰ درصد نباشد.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید