جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

اگر هنوز خانه تکانی نکرده اید


اگر هنوز خانه تکانی نکرده اید
همه ایده های تغییر چیدمان لزوماً با صرف وقت و هزینه زیاد همراه نیست. گاه تغییر جزیی در چینش مبلمان و لوازم خانه خود نوعی تنوع به شمار می رود. چنانچه به دنبال چند ایده مختصر برای طراحی چیدمان داخلی برای تغییر دادن خانه تان هستید این چند مورد می تواند كمكتان كند به ویژه اگر صاحب خانه شما نباشید!
۱) تنظیم و محل قرار گرفتن مبلمان را تغییر دهید. می توانید مبلمان را از كنار دیوار برداشته و بكوشید در زوایای جدیدتر و گیراتر بچینید.
۲) از گل و گیاه استفاده كنید. به زودی بوی گل های شب بو، عطر دل انگیزی را به فضای خانه خواهد داد. اگر علاقه ای به رسیدگی گل و گیاه ندارید، می توانید از گل ها و درختچه های مصنوعی استفاده كنید.
كیفیت گل های مصنوعی امروزه آن قدر خوب شده است كه به سختی می توان آن ها را از گل طبیعی تشخیص داد!
۳) یك قالیچه محلی در نقطه ای از هال و پذیرایی بیندازید. قالیچه های محلی هم چنین وسیله بسیار خوبی برای اتاق نشیمن است، آن را پایین میز بیندازید.
۴) از تابلو و آینه كمك بگیرید. تابلوهایی آویزان كنید كه شخصیت و روحیه شما را منعكس كند. بكوشید از قاب های زیباتر و به روزتر استفاده كنید. دقت كنید كه تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده و گیرا باشد.
۵) چنانچه در خانه تندیس و یا مجسمه دارید آن ها را در یك جا جمع كنید، در این صورت جلوه بیشتری خواهند داشت.
۶) از كوسن های تزیینی استفاده كنید. این بالشتك ها به سادگی رنگ و بوی تازه ای به خانه می دهد و مبلمان منزل را نیز باشكوه تر جلوه می دهد.
۷) لامپ ها و لوسترها را عوض كنید. این روزها تنوع بسیاری در لوسترها به چشم می خورد. قیمت لوسترهای فانتزی به مراتب از لوسترهای كلاسیك و سنتی كمتر است. لوستری را انتخاب كنید كه با لوازم و رنگ بندی خانه تان هماهنگ باشد.
۸) از لحاف ها و رواندازهای جدید غفلت نكنید. این رواندازها همان كاری را می كنند كه كوسن ها، بنابراین باتوجه به سلیقه خود زیباترین را انتخاب كنید.
۹) در ایام عید موقتاً لوازم اضافی را از جلوی دید بردارید. وسایل اضافی همواره سبب از بین رفتن جلوه اتاق می شود. روزنامه ها، اسباب بازی های بچه ها و سایر اسباب، شكل اتاق را برهم می زند.

مریم اسداللهی
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید