جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

موفقیت در ورزش کردن!


موفقیت در ورزش کردن!
شما ممكن است به عنوان یك فرد ورزشكار یا شخصی كه سال‌هاست تمرینات حركتی و ورزشی نداشته است اكنون به فكر بهتر كردن شرایط فیزیكی خود افتاده باشید پس با این نكات همراه شوید:.
▪ اگر مدت زیادی است كه ورزش نكرده‌اید و اكنون در كنار سست و كرخت شدن، دچار اضافه وزن هم شده‌اید ممكن است با انجام ورزش‌های سنگین مشكلاتی همچون مشكلات قبلی برای خود ایجاد كنید، پس ابتدا با پزشك مربوطه، این موضوع را در میان بگذارید.
▪ فعالیت‌های ورزشی را برای خود انتخاب كنید كه از نظرتان توام با شادی و سرگرمی باشند و نه خسته‌كننده. همیشه سعی كنید حركات ورزشی خود را متنوع كنید در این صورت ورزش كردن هرگز برایتان كسالت‌‌آور نخواهد بود.
▪ لباس‌های مناسب یعنی راحت و متناسب با فصل بپوشید. دقت در كفش ورزشی هم كه انتخاب می‌كنید بسیار مهم است.
▪ همیشه زمان و مكان مشخص و مناسبی را برای ورزش كردن اختصاص دهید. سعی كنید كه به این زمان و مكان معین عادت كنید و اگر یك روز را به هر علتی از دست دهید فردای آن روز تحرك بیشتری داشته باشید.
▪ خوب است كه از موسیقی مناسب با ریتم حركاتتان استفاده كنید. با این كار روحیه بیشتری هم خواهید گرفت.
▪ سعی كنید در حضور جمعی مثل خودتان ورزش كنید. این كار موجب می‌شود تا هرگز احساس خستگی نكرده و در عین حال با پیدا كردن دوستانی جدید با شور و شعف بیشتری ورزش كنید.
▪ هیچگاه تلاش نكنید در ورزش كردن زیاده‌روی صورت گیرد. حركات را از آرام به سخت انجام دهید و در ادامه به آهستگی توالی حركات را هم بیشتر كنید اگر زمان و فرصت كافی دارید خوب است هر روز بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش منظم داشته باشید.

منبع: American hearth
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید