چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 17 April, 2024
مجله ویستا

آب نمک بهترین ضدعفونی کننده دهان و دندان


آب نمک بهترین ضدعفونی کننده دهان و دندان
از آنجا که استفاده از دهان شویه در برخی از افراد ایجاد آلرژی می کند، بنابراین آب نمک و جوش شیرین بهترین ضد عفونی کننده دهان و دندان تلقی می شود.
محیط دهان و دندان هر فرد نیز به دلیل وجود آلودگی های بسیار همچون سایر محیط های زندگی و وسایل مختلف نیاز به ضدعفونی دارد و رعایت اصول بهداشتی ضدعفونی این محیط باعث تضمین سلامت هر شخص خواهد بود.
محیط دهان همواره با انبوهی از میکرو ب ها و آلودگی ها به صورت طبیعی همراه است، این آلودگی ها به دلیل مقاومت طبیعی بدن عامل بیماری زایی ندارد و به صورت انگل در دهان باقی می ماند، اما جهت پیشگیری از فعالیت این انگل ها و به حداقل رساندن میزان آلودگی محیط دهان، ضد عفونی دهان همه افراد الزامیست.
وجود اسانس های خوشبوکننده موجود در این مواد و رنگدانه هایی که به جهت رنگی شدن آن برای جلوگیری از اشتباه گرفتن دهان شویه با آب آشامیدنی استفاده می شود؛ امکان بروز حساسیت یا آلرژی را در افراد افزایش می دهد به این ترتیب در برخی باعث ایجاد آفت در دهان می شود.
بهترین ماده ضدعفونی کننده برای دهان آب نمک یا کربنات سدیم(جوش شیرین) است. آب نمک و جوش شیرین باعث قلیایی شدن محیط دهان شده و از فعالیت میکروب های این محیط جلوگیری می کند.
توجه به این نکته ضروری است که آب نمک مورد استفاده نباید شور باشد و برای استفاده صحیح آن می توان از شکل سرمی آن استفاده کرد یا با محلول ۵ گرم در ۱۰۰ سی سی آب آن را تهیه کرد.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید