جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

ابراز عشق با ساده ترین راه ها


ابراز عشق با ساده ترین راه ها
یادم می آید که شعری را با این معنا می خواندم که عشق برای همه شیرین است، اما در حقیقت این عشق چیست و چگونه باید آن را یافت؟ از گذشته تا حال به دنبال معنای واقعی آن هستم .
تازه ازدواج کرده بودم، عجله داشتم که عشقم را به همسرم نشان دهم. داستانی رمانتیک مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد . ن
وشته شده بود که در قرن ۱۷ سرباز جوان بریتانیائی به مرگ محکوم شد و قرار بر این بود زمانی که زنگ ساعت دوازده شب به صدا در می آید ؛ اعدام شود . نامزدش از شنیدن این خبر بسیار غمگین شد و نمی خواست شاهد مرگ محبوب خود باشد. برای همین با استفاده از تاریکی هوا، دختر وارد برج ساعت شد و خود روی پاندول بزرگ ساعت بست. ساعت دوازده شب فرا رسید، اما صدای زنگ شنیده نشد.
افسران نظامی با تعجب وارد برج ساعت شدند و دختری را دیدند که خود را به پاندول بسته است و از بدنش خون می چکد . دختر عاشق با هر ضربه پاندول به بدنش درد شدیدی را متحمل شد اما نمی گذاشت زنگ ساعت دوازده برای دیگران قابل شنیدن باشد . این تلاش و فداکاری عاشقانه تا حدی موثر واقع شد که ارتش تصمیم گرفت این سرباز را آزاد کند .
شاید این نشانه ای از عقش عمیق و واقعی است! برای عاشق بودن و عشق جان فشانی کردن نیز امکان پذیر است و از این نمونه های تاریخی زیاد می توان یافت . به همسرم گفتم که حاضرم همچون این مثال جانم را فدایش کنم .
البته از این جملات در زندگی روزمره زیاد شنیده می شود و جان دادن در پای عشق شاید برای بسیاری هم آسان نباشد . با این وصف چنین اظهاراتی می تواند ساده ترین راه ها برای ابراز عشق میان انسان ها باشد .
چندی بعد دکتر گفت که شاید نتوانیم فرزندی داشته باشیم . بسیار ناراحت و غمگین بودیم . با این حال با دیدن همسرم که اشک می ریخت او را در آغوش گرفتم و گفتم تو خود بهترین هدیه از طرف خداوند برای من هستی . آن زمان نگاهی را که هرگز از او ندیده بودم در چشمانش یافتم .
شاید برای همه روزی فرصتی باشد که به ساده ترین شیوه و آسانترین گفتار و عملکرد عشق خود را بروز دهیم .
عشق در کارهای کوچک نهفته است و ابراز آن بزرگی این پدیده را بیان خواهد کرد و این عشق واقعی است .
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید