چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

مفهوم عشق


مفهوم عشق
در شمال غرب ایالت شیکاگو آمریکا شهرستان کوچکی به نام " روآید" وجود دارد. روآید شهرستانی بسیار عادی و آرام است . روزی یک نمایشگاه عکس در این شهرستان برگزار شد و خبر آن به گوش همه رسید. بیش از ۲۸۰۰ خبرنگار از مناطق مختلف کشور وارد روآید شدند و بسیاری از خانه های این محل درهای خود را به روی مهمانان گشودند .
رویس – معلم زن ۴۶ ساله برگزار کننده این نمایشگاه بود و همه عکس های نمایش داده شده درباره دخترش بود. رویس یک زن میانسال بود که هر روز در حین اینکه به خانه داری مشغول بوده، برای " جنی" دخترش تصویری می گرفت . ظرف بیست سال گذشته از روز تولد جنی تا امروز تعداد این عکس ها گرفته شده از این دختر توسط مادرس به بیش از ۷۳۰۰ قطعه رسیده است. رویس این نمایشگاه را به عنوان " هر روز دخترم تازه تر می شود برگزار کرد و روی دیوار ۱۵۰۰ متری سالن نمایش ، این تصاویر را به نمایش گذارد . زیر هر یک از این عکس ها جمله کوتاهی دیده می شد :
امروز، جنی من با صدای بلند به دنیا آمد.
امروز، جنی در آغوش من شیر می خورد.
امروز، جنی به من لبخند زد.
امروز، جنی سرما خورد.
امروز، جنی برای اولین بار مامان را صدا کرد
امروز، جنی من به کودکستان رفت.
رویس خیلی کم دختر خود را تنها می گذاشت و طی بیست سال گذشته، میان این هفت هزار عکس، فقط ۴۰ تصویر خانوادگی گرفته شده بود .
در حقیقت، عکسهای رویس چه از لحاظ تکنولوژی عکسبرداری چه از لحاظ طراحی بسیار کسل کننده و موضوعش نیز نسبتا قالبی بود. مثلا بیش از ۵۰ قطعه عکس فقط درباره حمام کردن کودک بود . بیش از ۱۴۰ عکس در زمینه خواندن کتاب و بیش از ۱۵۰۰ درباره غذا خوردن، اما همان عکاس معمولی سراسر آمریکا را تحت تاثیر گذاشت.
با این حال مردم از اینکه رویس چنین ابتکاری بخرج داده است خرسند بودند .رویس کاری کرده بود که دیگران می توانستند انجام دهند اما نکرده بودند . او بیست سال تمام عکس ها را گرفته بود و به یکباره آنها را برای همه به نمایش گذارد . این راز توجه مردم به این تصاویر و موفقیت این زن بود.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید