سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

وقتی بیش از نیازمان خرید می کنیم


وقتی بیش از نیازمان خرید می کنیم
گاه بنا به دلایلی مانند ارزانی فصلی یا دور بودن مراكز خرید، مواد غذایی بیش از نیاز خانواده، خریداری می شود. این كار ممكن است سبب ماندن بخشی از این مواد در یخچال شود كه بعد از چند روز تازگی خود را از دست می دهد به ویژه در مورد میوه ها. در زیر چند راهكار برای این گونه موارد آورده ایم:
▪ خیار بسیار حساس است و پس از چند روز تازگی و طعم خود را از دست می دهد. بنابراین خیارهای اضافی را از كیسه پلاستیكی خارج كنید و بشویید و بعد از خشك شدن در یك قابلمه دردار بریزید و در یخچال بگذارید.
▪ انگور را برای نگهداری بیشتر، نشویید و درون كیسه نگهدارید. شستن انگور قبل از گذاشتن در یخچال، موجب ترك خوردن دانه های آن می شود.
▪ سبزی خوردن را بشویید و در یك كیسه پارچه ای نگهدارید.
از آنجا كه برگ های سبزی آب زیادی دارد، كیسه پارچه ای سبب می شود سبزی سیاه و پلاسیده نشود.
▪ موز نرسیده را لای روزنامه بپیچید و نخست دو سه روز خارج از یخچال نگهدارید. این كار سبب شیرین شدن موز می شود. بعد از زرد شدن پوست موز آن را در یخچال بگذارید.
▪ در صورتی كه با وجود همه مراقبت ها باز هم میوه ها، مانده و بدشكل شدند و كسی حاضر به خوردن آن نشد (قبل از پوسیدگی) می توانید با پختن آن ها هم باعث تنوع در تغذیه افراد خانواده شوید و از اسراف پرهیز نمایید. با افزودن كمی شكر و آب به سیب، گلابی، آلو یا هلو و پختن آنها می توانید كمپوت درست كنید. انگورهای مانده را می توان سركه انداخت. برای این كار آن ها را چند هفته در ظرفی دردار بریزید به صورتی كه اصلا هوا نخورد و بعد صاف كنید.
▪ و بهترین راه برای تازه ماندن میوه ها و جلوگیری از خراب شدن شان خرید به اندازه نیاز است.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید