جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

چهار‌نکته از‌دنیای پر رمز ‌و ‌راز‌‌ اتاق‌کودک


چهار‌نکته از‌دنیای پر رمز ‌و ‌راز‌‌ اتاق‌کودک
۱) تزئین اتاق كودك
تزئین اتاق كودك باید مهیج و فانتزی باشد. اولین چیزی كه باید در دكوراسیون‌بندی اتاق كودكتان به آن توجه داشته باشید، این است كه این تزئینات باید مطابق با سن و روحیه كودكانتان انجام گیرد. نباید اتاق فرزند ۳ ساله‌تان را مثل اتاق دختر ۱۳ ساله‌تان تزئین كنید. البته منظور این نیست كه باید هر سال با بالا رفتن سن فرزندتان تزئین اتاق او را به هم بزنید. منظور این بود كه باید اتاق كودكان را با توجه به گروه سنی آنها دكوربندی كنید.
۲) رنگ‌های متناسب برای اتاق كودك
ببینید كودكتان به چه رنگی علاقه دارد. اگر هنوز سنشان به حدی نرسیده كه بتوانند به خوبی صحبت كنند، یك جعبه مداد رنگی در جلویش بگذارید تا خود یكی از رنگ‌ها را كه دوست دارد انتخاب كند. كودكان بزرگ‌تر خود می‌توانند به شما بگویند كه دوست دارند رنگ اتاقشان چه رنگی باشد. یادتان باشد كه اولویت با علاقه خود بچه‌هاست. سعی نكنید مدل و رنگ دلخواه خودتان را به زور به بچه‌ها تحمیل كنید. شخصیت آنها از همین سنین شكل می‌گیرد و اتاقشان می‌تواند آینه خوبی برای نشان دادن شخصیتشان باشد. البته منظورم طرح و رنگ‌های غیرمعقول آنها نیست. باید محدودیت تعیین كنید اما باز آنها را در انتخابشان آزاد بگذارید.
۳) اتاق كودكتان را با ابتكار تزئین كنید
از تخیل و ابتكارتان استفاده كنید و از كودكتان نیز برای رنگ كردن اتاق‌ها كمك بخواهید. دیوارهای اتاق می‌تواند به طرز مبتكرانه‌ای با نقاشی‌های كودكتان تزئین شود. می‌توانید از آلبوم‌ها و عكس‌های ویژه در مجلات و اینترنت در این زمینه كمك بگیرید.
۴) مبلمان اتاق كودك
با وجود طراحی‌های جالب و خاص برای مبلمان اتاق كودك موجود در بازار، كار شما كمی ساده‌تر شده است. می‌توانید اتاق دخترتان را مثل اتاق پرنسس‌ها صورتی و رمانتیك تزئین كنید. می‌توانید اتاق پسرتان را شكل قهرمانان یا اتومبیل‌سواران طراحی كنید كه مثلاً تختخوابش به شكل ماشین مسابقه باشد. و یا بسیاری طرح‌های دیگر كه مطابق با علاقه و روحیه كودكتان نیز باش .
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید