جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

دکوربندی منزل


دکوربندی منزل
معمولا در هر خانه‌ای به ویژه منزل ایرانی‌ها اشیای كوچك و به‌خصوص دكوری به وفور پیدا می‌شوند كه به جهت نبود جای كافی نه تنها جلوه خاصی به منزل نمی‌بخشند، بلكه موجب شلوغ‌تر به نظر رسیدن خانه و به هم ریختن تمركز ساكنان آن می‌شود اما راه‌های ساده و كم‌خرجی برای استفاده عالی از آنها و زیباتر كردن منازل وجود دارد: ساخت طبقات كوچك چوبی و رنگ‌آمیزی آنها.
خیلی ساده است. شما می‌توانید با كمی ابتكار به خرج دادن، تبدیل به مهندسی ماهر در زمینه دكوراسیون منزل خود شوید. از این طبقات می‌توان در هر جایی مثل اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن و حتی دستشویی نیز استفاده كرد.
استفاده از چوب‌های نئوپان بیشتر توصیه می‌شود چون هم ارزان‌تر بوده و در عین حال راحت‌تر نیز بریده می‌شوند.
استفاده از عرض حداكثر ۲۰، گزینه مناسبی است تا در عین استفاده دكوری از آنها، سایر دكور‌های دیگر منزل از دید محو نشوند. پیشنهاد می‌كنیم بر روی دیواری كه قصد دكوربندی با این طبقات چوبی را دارید، از دو تا سه تكه با طول‌های متفاوت استفاده كرده و به صورت تركیب پله‌ای یا تركیب‌های غیرمسطح دیگر از آنها استفاده كنید. پس از برش، بر روی سطوح آن چند بار مخلوط آب و چسب چوب بمالید تا پس از خشك شدن، رنگ بهتر و البته كمتری جذب چوب شود. استفاده از رنگ‌های مربوط به یك طیف، زیبایی دكور خلاقانه شما را صد چندان می‌كند.
برای اتصال آنها به دیوار از لوازمی به نام زانویی استفاده كنید. برای هر طبقه دو زانویی در هر سمت چوب كافی است. خوب است كه برای زیبایی بیشتر كار سر زانویی در زیر چوب حداقل چند سانتیمتر از لبه چوب كمتر باشد تا زیاد به نظر نرسد. در ادامه می‌توانید اشیای كوچك و دكوری خود را بر روی آنها بچینید. یك دكوربندی ابتكاری و البته ارزانقیمت!

منبع: good house
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید