جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

شهاب(Shahab)


شهاب همه تصمیم‌هایش را در لحظه می‌گیرد. او در حال زندگی می‌کند و فکر کردن به گذشته و آینده به نظرش کار بیهوده‌ای است. او همه کار می‌کند تا از لحظه‌ حال کمال استفاده را ببرد. شهاب را معمولاً در جمع می‌بینید و هر چه این جمع بزرگ تر باشد، برای او لذت‌بخش‌تر است. چون از آشنا شدن با افراد تازه استقبال می‌کند. برای شهاب ملاقات کردن با افرادی که نمی‌شناسد و ارتباط برقرار کردن با آنها اصلاً کار دشواری نیست.
به جز توانایی‌های شهاب در این مورد، مردم جذب طبیعت صمیمی و بخشنده شهاب می‌شوند. او همیشه حاضر است دیگران را یاری کند و این کمک می‌تواند مادی یا معنوی باشد. به همین دلیل گاهی اوقات کسانی پیدا می‌شوند که از این خصوصیت شهاب سوءاستفاده کنند. با توجه به اخلاق او موارد زیادی پیدا می‌شود که دیگران برای جلب کمک او، داستان‌هایی می‌سازند که به راحتی مورد قبول شهاب قرار می‌گیرند. او باید مراقب باشد این افراد را از دوستان واقعی‌اش تشخیص دهد و زمانی کمک‌هایش را به آنها عرضه کند که واقعاً نیازمند کمک باشند. این اعتقاد شخصی که شهاب قادر به کنترل آن نیست، می‌تواند زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار دهد. اولاً در روابط شخصی‌‌اش، دیگران احساس می‌کنند جایگاه آنها در زندگی شهاب هیچ اهمیتی ندارد و ثانیاً به لحاظ اجتماعی با این نگرش، پذیرفتن مسوولیت و به انجام رساندن تعهد‌هایی که بر دوش شهاب گذاشته می‌شوند بسیار مشکل خواهد شد. احتمال اینکه شهاب یک پروژه را نیمه کاره رها کند و به سراغ کار دیگری برود که برایش لذت‌بخش تر باشد همیشه وجود دارد. اگر او نتواند این اخلاقش را تا حدی متعادل کند،‌ اعتماد همه را نسبت به خودش از دست خواهد داد که مسلماً به هیچ وجه برایش خوشایند نخواهد بود.
● اما نکته آخر:
اگر می‌خواهید برنامه‌ای بریزید،‌ هیچ‌ وقت از شهاب نظر نخواهید. برای او برنامه‌ریزی هیچ مفهومی ندارد و در واقع همیشه منتظر است ببیند در آخرین لحظه چه اتفاقی خواهد افتاد. بنابراین شما کار خودتان را انجام دهید. نهایتاً ممکن است شهاب با این برنامه شما همراه شود؛ البته اگر اتفاق بهتری نیفتد!
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید