جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

فضاهای کوچک خانه را یاد کنید!


فضاهای کوچک خانه را یاد کنید!
بسیاری از مردم در خانه‌هایی كوچك زندگی می‌كنند از این رو استفاده از كوچك‌ترین و به‌ظاهر بدون استفاده‌ترین نقاط در خانه هم بسیار مهم است. در این مطلب قصد داریم نكات جالبی برای غلبه بر كوچكی منزل و استفاده بهتر از محیط محدود در اختیار شما بگذاریم.
۱) اگر دوست داشته باشید كه محیط شام خوردن را كمی بزرگ‌تر از آنچه كه است نشان دهید، استفاده از میزهای گرد را توصیه می‌كنیم چون در نگاه نخست و از بعد روانشناسی، محیط را بزرگ‌تر به ذهن القا می‌كند.
۲) برای زیباتر جلوه‌ دادن میزهای كوچك می‌توانید از رومیزی‌های روشن استفاده كنید چون با انعكاس مقادیر بیشتری از نور، آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و در عین حال با استفاده از آنها از وارد آمدن هرگونه خش به سطح میز جلوگیری می‌كنید.
۳) اگر دوست دارید كه گوشه‌ای خاص از اتاق خود را بیشتر نشان دهید و در نگاه نخست سریع‌تر به ذهن بیننده منتقل شود، قرار دادن شیئی نورانی همچون آباژور در گوشه مورد نظر ایده جالبی است.
۴) اگر منزلتان كوچك است، سعی نكنید كه از دكور‌بندی‌های تیره و غیر‌شفاف استفاده كنید چون در این صورت فضای داخلی اتاق و منزل را كوچك‌تر خواهید كرد.
۵) سعی كنید كه اگر سقف اتاق كوتاه است هرگز از آباژورهای بلند استفاده نكنید چون این كار موجب خفه شدن نور و محدود‌تر به نظر رسیدن اتاق كوچك شما می‌شود. باید سعی كنید كه در هر حالت نور را با بیشترین میزان در اتاق منتشر كنید.

منبع: اشلی
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید