شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

رژیم غذایی کم چربی فشار خون را کاهش میدهد


رژیم غذایی کم چربی فشار خون را کاهش میدهد
رژیم غذایی غنی از كربوهیدرات و سبزیجات و محدود از چربی ها بمیزان چشمگیری ما را در بهبود فشار خون بالا كمك می نماید. همچنین بعضی از آزمایشات به این نتیجه رسیده اند كه رژیم غذایی محدود از نمك در مورد بسیاری از افراد تاثیری در بهبود فشار خون ندارد.
بسیاری از افراد چون فكر میكنند كه نمك باعث نگهداری بیشتر آب درون بدن می شود لذا محدود كردن آن موجب میگردد كه فشار خون بالا تنظیم گردد. افزایش دریافت نمك به سبب افزایش حجم خون موجب می گردد كه فشار خون فرد بالا برود. به هر صورت اطلاعات نشان می دهند كه محدود كردن دریافت نمك به مقدار كم تاثیری در بهبود فشار خون بالا ندارد و محدودیت زیاد نمك هم ممكن است فشار خون را حتی بیشتر از قبل بالا ببرد. محدودیت بسیار شدید نمك اصلا مفید نیست. میزان مرگ و میر درافرادی كه دارای رژیم كم نمك بوده اند بالاست و داروهای كاهش فشار خون نیز باعث كاهش سطح بهره هوشی میشوند. از این گذشته رژیم بسیار محدود از نمك میتواند فشار و كلسترول خون را بالا ببرد و همچنین موجب بروز حملات قلبی بشود. كمبود نمك باعث میشود كه كلیه ها و غدد فوق كلیوی مقدار بیشتری از هورمون های رنین و آلدوسترون تولید كنند كه این امر موجب افزایش فشار خون میشود.
به عبارت دیگر رژیم غذایی كم چربی و ورزش و كاهش وزن و محدود كردن الكل به همراه مصرف داروهای كاهش فشار خون است كه میتواند موجب به كاهش فشار خون گردد
منبع : سایت تغذیه و رژیم درمانی


همچنین مشاهده کنید