جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

در مواجهه با انسان‌های «سرسخت» هم موفق می‌شوید، اگر...


در مواجهه با انسان‌های «سرسخت» هم موفق می‌شوید، اگر...
رویارویی با انسان‌های به اصطلاح «سرسخت» بخشی از كارهای روزمره هر انسانی است كه پیروز شدن در چنین تعاملی می‌تواند به معنای رسیدن به یك موفقیت دلچسب باشد. بد نیست كه با ۷ گام جدی و تاثیرگذار در این زمینه آشنا شوید:
تصمیم جدی بگیرید كه قرار است با انسانی سرسخت روبه‌رو شده و این خودتان هستید كه باید بر او غلبه كنید.مشكل اصلی‌تان را با وی و همچنین هدفی را كه می‌خواهید پس از سر و كله زدن با او به آن دست یابید را بر روی كاغذ به صورت شفاف بنویسید. مثلا بنویسید: اگرچه با... توافق كرده بودیم اما او از پرداخت آن پول سرباز می‌زند. برای رسیدن به هدف خود كه همانا غلبه بر چنین فردی است، طرحی را بر روی كاغذ نوشته و نكات مورد نظر را نیز در آن لحاظ كنید. مثلا در این طرح جملات و دلایلی را كه باید به هنگام صحبت با وی مطرح كنید، بنویسید.
در ادامه خوب است كه واكنش‌های احتمالی طرف سرسخت را نیز نوشته و برای هر ادعا یا توجیه پاسخ محكمی آماده كنید. سعی كنید كه انسان معقولی باشد و در مواجهه با افراد مختلف و حتی سرسخت، جنبه منطق‌پذیری را نیز فراموش نكنید. به خاطر داشته باشید كه با یك منطق قوی است كه بر مشكلات مختلف از جمله انسان‌های سرسخت غلبه خواهید كرد. به خود بقبولانید كه در مواجهه با چنین فردی حتما پیروز میدان خواهید شد و به خواسته خود خواهید رسید.

منبع: Tipsforsuccess
منبع : تهران امروز


همچنین مشاهده کنید