سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

تاثیر محرومیت و محدودیت غذایی


تاثیر محرومیت و محدودیت غذایی
تحقیقات ادره كل دارو و غذای آمریكا بر روی موشها نشان داد كه محدود كردن میزان غذای موشها مقداری به عمر آنها می افزاید. موشهای آزمایشگاهی كه رژیم غذایی متعادلشان را دریافت كردند ده درصد بیشتر از موشهایی كه غذای زیاد دریافت كردند عمر كردند.همچنین این موشها بیشتر از موشهایی كه تحت رژیم های سخت غذایی قرار داشتند عمر نمودند.
این موشها دارای بدن و كبد و طحال و پروستاتی كوچكتر و طول بدن كمتری بودند اما اندازه كاسه سر و مغز و دستگاه تولید مثلی شان متعادل بود.
اكثر انسانها حتی هنگامی كه سیر هستند به پرخوری ادامه میدهند كه این امر میتواند برایشان خطرناك باشد. متناسب نمودن میزان دریافت غذا میتواند منجر به طول عمر بشود اما به این نكته هم توجه داشته باشید كه محدودیت غذایی در حدی كه بیش از ده درصد كمتر از نیاز بدنمان غذا مصرف نماییم در طولانی مدت میتواند منجر به از از دست دادن و اتمام منابع مواد مغذی بدنمان و نهایتا كاهش طول عمرمان گردد.
بهترین راه برای كاهش اشتها و نتیجتا جلوگیری از پرخوری كاهش دادن دریافت غذاهایی است كه منجر به افزایش زیاد و سریع قند خون میشوند، غذاهایی مانند فرآورده های نان و شیرینی و كلوچه ها و غذاهایی كه به آنهات شكر افزوده شده است. استفاده از دو وعده سالاد در روز هم میتواند ما را در این امر یاری نماید.
منبع : سایت تغذیه و رژیم درمانی


همچنین مشاهده کنید