شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

کابینت‌های فرسوده را تعمیر کنیم


کابینت‌های فرسوده را تعمیر کنیم
در این شماره قصد داریم تا شما را از دور انداختن کابینت‌های فلزی قابل استفاده و تعمیر از نظر کارشناس اما غیرقابل استفاده و فرسوده منع کنیم.
معمولاً کابینت‌های فلزی و به‌خصوص آنهایی که از خانه‌ای به خانه‌ای دیگر منتقل می‌شوند و همچنین کابینت‌های فلزی نواحی مربوط همچون نقاط بارانی، خیلی زود دچار پوسیدگی یا فرورفتگی می‌شوند. هرگاه در قسمتی از کابینت آثاری از پوسیدگی جزئی را مشاهده کردید، بلافاصله آن نقطه را خوب تراشیده تا آثار پوسیدگی از بین برود. سپس کمی محلول ضدزنگ با قلم‌مویی کوچک به آن نقطه زده و در ادامه پس از خشک شدن، روی آن را رنگ هم‌رنگ کابینت بزنید.اگر در یا بدنه کابینت فلزی شما یک‌جداره بود و در آن فرورفتگی بزرگی مشاهده کردید، نگران نباشید، با کمی دقت می‌توانید با وارد کردن ضربه‌ای ملایم، آن فرورفتگی را به حالت اول خود بازگردانید.
برای این کار قسمت مورد نظر را گرفته و سپس پارچه یا حوله‌ای بر پشت ناحیه فرورفته قرار دهید و سپس با استفاده از وسیله‌ای همچون چکش لاستیکی یا وسایل مشابه، ضربه‌ای متناسب وارد کنید.این کار موجب می‌شود تا رنگ کابینت هم نریزد. همیشه نگاه کلی به لولا و محل گیر در کابینت‌ها داشته باشید و نقاط لازم را روغن‌کاری کنید تا بر عمر آن افزوده شود.
دقت کنید که پایه‌های کابینت متناسب و هم‌اندازه باشند و در صورت نیاز آنها را تنظیم کنید. توصیه جدی ما این است که از چسباندن اشیای تزئینی حتی با استفاده از آهن‌ربا به کابینت‌ها خودداری کنید چون این کار باعث خش‌دار شدن تدریجی بدنه کابینت فلزی شما می‌شود.

Goodhouse
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید