پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

یک میز و سه شکل


یک میز و سه شکل
ایرانی‌ها همه جای دنیا به مهمان‌نوازی معروف‌اند. درب خانه شان همیشه باز و سفره‌شان همیشه پهن. شاید شما هم بارها و بارها هنگام‌ پذیرایی از دوستان و آشنایان، به مشكلی به نام كمبود جا یا كمبود فضا برخورده باشید. این هفته و در این ستون می‌خواهیم میزی را به شما معرفی كنیم كه هم فضای كمی را اشغال می‌كند و هم به هنگام زیاد شدن مهمانان می‌توانید از آن به بهترین شكل استفاده كنید.
یادتان باشد كه چیدمان در آپارتمان‌های كوچك امروزی نیاز به استفاده بهینه از كمترین فضاها را دارد و این یكی از بزرگ‌ترین اصول در دكوراسیون داخلی محسوب می‌شود. شاید تعداد اعضای خانواده شما زیاد باشد و اتاق كافی هم برای فضای غذاخوری نداشته باشید، ولی با استفاده از میزهای gateleg این مشكل شما به طور قابل توجهی حل می‌شود.
در تصویر اول، اتاق غذاخوری را مشاهده می‌كنید كه در بهترین حالت در اطراف میز می‌توان شش عدد صندلی گذاشت.
میزی را كه در این تصویر مشاهده می‌كنید به نام gateleg table است. این میز دارای این قابلیت است كه از دو طرف جمع می‌شود و در موارد لازم به كوچك‌ترین شكل در می‌آید و فضای كمی را هم اشغال می‌كند.
اگر از آن دسته خانواده‌های شلوغ و پر رفت و آمد هستید، این میز می‌تواند برای شما بهترین انتخاب باشد و تنها به هنگام صرف غذا آن را باز كرده و از آن استفاده كنید و در بقیه اوقات، فضای كافی برای رفت و آمد و انجام كارهای روزمره داشته باشید.
در تصویر دوم، مدل جمع شده این میز را می‌توانید ببینید، این میز با پایه‌های متحرك، قابلیت بزرگ و كوچك شدن را دارد. از نظر دوام و استقامت آن هم می‌توانید كاملا مطمئن باشید، چرا كه این میز به گونه ای طراحی شده‌ است كه مانند دیگر میزهای ساده قابلیت تحمل وزن اشیای روی میز را داراست.
همان‌طور كه در این تصویر می‌بینید، زمانی كه میز به حالت جمع شده است فضای بسیار كمی را اشغال می‌كند، به گونه‌ای كه آن را در هر كجا از خانه می‌توانید به راحتی جای دهید.
اگراز آن دسته افرادی هستید كه هر از گاهی خانه‌تان شلوغ و پر از مهمان می‌شود، می‌‌توانید از این میز به اشكال دیگری استفاده كنید.
برای مثال در تصویر سوم، این میز به شكل عنصر دكوراتیوی مانند كنسول در آمده و جایی برای گل و گلدان فراهم ساخته است و در ضمن جای زیادی را هم نگرفته است.
با استفاده از این نوع میز در دكور خانه می‌توانید هم به عناصر دكوراتیو خانه اضافه كنید و هم فضای كمكی برای محیط غذاخوری باشد.

مهرنوش پاك‌اندام


همچنین مشاهده کنید