جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

یخچال و فریزر مناسب آشپزخانه


یخچال و فریزر مناسب آشپزخانه
چنانچه این روزها در پی خرید یخچال فریزر جدید بر آمده اید، نخستین نكته ای كه به هنگام خرید به كارتان می آید، دقت كردن به علامت استاندارد ایمنی و بر چسب انرژی است.
▪ اندازه یخچال:
اندازه یخچال فریزر با توجه به تعداد افراد خانواده شما و شرایط زیست محیطی، گرمسیر یا سردسیر بودن منطقه سكونتتان، دوری و یا نزدیكی شما به مراكز فروش مواد غذایی از جمله مواردی است كه به هنگام انتخاب یخچال فریزر باید در نظر داشته باشید، به عنوان مثال اگر منطقه ای سردسیر زندگی می كنیم و امكان خرید مواد غذایی را از نزدیك محل سكونتمان داریم، خرید یك یخچال، فریزر بزرگ كه از همه ظرفیت آن در بیشتر مواقع استفاده نشود، انتخاب درستی نخواهد بود.
بهترین انتخاب در اندازه یخچال، فریزر آن است كه بتوانم از تمام حجم آن استفاده كنیم در غیر این صورت انرژی گرانقیمت را به هدر داده ایم.
▪ كارخانه های متفاوت و یخچال فریزرهای متفاوت:
در انتخاب یخچال فریزر باید چند ویژگی دیگر را مدنظر قرار دهید: مثلاً در بیشتر یخچال فریزرهای جدید سیستم برفك آب كن اتوماتیك وجود دارد، به طوری كه خود یخچال فریزر بدون دخالت شما، در زمان لازم برفك ها را آب می كند و بدین ترتیب مصرف انرژی كاهش می یابد. وانگهی به میزان مصرف انرژی یخچال فریزر هم بی توجه نباشید. آزمایش های علمی نشان داده اند، یخچال فریزرهایی با ظرفیت و امكانات همانند اما ساخت كارخانه های متفاوت، دارای مصرف انرژی متفاوتی هستند، به طوری كه گاه میزان مصرف انرژی یكی نسبت به دیگری به دو برابر می رسد. به هنگام خرید، ضمن توجه به اطلاعات مندرج در برچسب انرژی ما بد نیست از فروشنده آن نیز درباره مصرف انرژی بخچال فریزر سوال كنید.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید