جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

چاق خوش شانس


چاق خوش شانس
"سید شاون" ده سال است كه مدیریت خدمات مالی شركت NMO را بر عهده دارد و تجربه بالایی در حوزه بازاریابی دارد.
او فردی سخت كوش است كه همواره از عملكردی بالا برخوردار بوده است. شاون همواره یك منبع ارزشمند اطلاعاتی برای مسئولان فروش شركت خود بوده وبه دیگر مدیران شركت مشاوره می دهد. بسیاری از مدیران شركت برای انجام دادن وظایفشان به مشاوره و اطلاعات شاون وابسته اند.
"سیدشاون" مردی با ۴۰۰ پوند وزن است. وقتی شاون به این سمت منصوب شد، "بیل ها گلان" نایب رئیس NMO احساس می كرد كه تصمیم درستی برای استخدام او نگرفته است. شاون به خوبی می دانست كه با فروش محصولات NMO با فراز و نشیب زیادی رو به رو بوده است.
او برای موفقیت در سمت جدیدش، مدیران شركت را مجذوب مشاوره های خود كرد. در زمان فروش رودر رو، چه تصویری از شاون ترسیم می شد؟ آیا او می توانست آن دسته از نیازهای فیزیكی كارش را كه نیازمند سرعت عمل بودند به خوبی انجام دهد؟ "بیل هاگلان" به شدت از عملكرد او متعجب شده بود.
با توجه به فراگیر شدن چاقی در ایالات متحده ،شركت ها نگران آثار آن بر هزینه های بیمه و سلامت كارمندانشان شده اند. به هر حال آنها مجبورند سیاست هایی را جهت تطابق با شرایط كارمندان چاق خود تدوین كنند.
آیا چاقی نوعی ناتوانی است؟ یا چاقی ناشی از مشكلات شخصی است و كار فرما نباید هیچ نوع صبر و شكیبایی نسبت به آن به خرج دهد؟ هاوارد ویرز مدیر عامل شركت ویكو كه برخی از كارمندان سیگاری را اخراج كرده هم اینك بر موضوع چاقی كاركنان تمركز كرده است.
"مارك رولینگ" استاد دانشگاه میشیگان كتابی تحت عنوان" رعایت معیارهای عدالت:مقابله با تبعیض وزنی"به چاپ رسانده است." آمی ویلنسكی" نیز كتابی به نام "اضافه وزن: داستان دو خواهر "در باب همین موضوع منتشر كرده است.

نویسنده: برانوین فرایر وجولیا كربی
مرجع: مجله میثاق مدیران
منبع : سایت تحلیلی MLM


همچنین مشاهده کنید