جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد


مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد
مصرف یك عدد تخم مرغ در روز می تواند بدن را در برابر بیماری های قلبی، سرطان و ناراحتی های چشمی محافظت كند. افرادی كه روزانه یك عدد تخم مرغ یا بیشتر مصرف می كنند در معرض ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی قرار نمی گیرند، در حالی كه خطر ابتلا به این بیماری ها در كسانی كه تخم مرغ مصرف نمی كنند بیشتر است. زرده تخم مرغ حاوی كلسترول است.
متخصصان تغذیه در حال حاضر می دانند كه این كلسترول از چربی های اشباع شده در غذاست و از نوع كلسترول رژیمی كه باعث بالا رفتن میزان كلسترول خون و افزایش خطر حمله قلبی می شود، نیست. هر عدد تخم مرغ حاوی ۱۳ ماده مغذی ضروری است كه همگی در زرده تخم مرغ وجود دارد. محققان می گویند سفیده های تخم مرغ حاوی آلبومین است كه یك منبع مهم پروتئینی محسوب می شود و چربی نیست.
همچنین تخم مرغ یك منبع غنی از ویتامین B است كه برای انجام فعالیت های حیاتی در بدن وجود این ویتامین ضروری است. تخم مرغ مقادیر قابل توجهی ویتامین آ نیز دارد كه برای رشد و نمو طبیعی بدن، حیاتی است. از سوی دیگر ویتامین E موجود در تخم مرغ از بدن در برابر بیماری های قلبی و برخی سرطان ها محافظت می كند.
این ماده خوراكی همچنین حاوی ویتامین D است كه میزان جذب مواد معدنی و سلامت استخوان را افزایش می دهد. به علاوه دخترانی كه در دوران نوجوانی روزی یك عدد تخم مرغ مصرف می كنند احتمال ابتلای آن ها به سرطان سینه در سنین بالاتر به میزان قابل توجهی كاهش پیدا می كند. تخم مرغ منبع سرشار از ید است كه به ساخته شدن هورمون تیرویید كمك می كند و حاوی فسفر است كه به سلامت استخوان ها و دندان ها كمك می كند. كالری موجود در تخم مرغ نیز در سطح پایینی قرار دارد.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید