جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

شهید مجید بر پروشان


شهید مجید بر پروشان
«مجید برپروشان» در سال ۱۳۴۱ در شهر تهران در یك خانواده مذهبی قدم بر عرصه حیات گذاشت و همزمان با سالهای آغازین مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی او نیز زندگی را آغاز كرد.
وی در دوران كودكی از آنجایی كه بیماری سختی داشت بارها تا پای مرگ رفت ولی با خواست خداوند بهبود یافته، روزگار را سپری كرد تا آن كه دوران كسب علم و تحصیل نیز تمام شد و توانست مدرك دیپلم را دریافت نماید. او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشكیل بسیج مستضعفین، به عضویت آن در آمد و از همان سالهای اول جنگ در جبهه های «غرب و جنوب» حضوری عاشقانه داشت و مردانه می جنگید .
در سال ۱۳۶۲ با اعتقاد به انجام سنت نبوی با خواهر شهید حبیب اله زاده ، پیمان ازدواج بست و در نوزدهم تیر ماه همان سال به استخدام وزارت امور خارجه درآمد و پست سازمانی كارشناس كنسولی را برعهده گرفت. مجید با حضور در عملیاتهای مختلف، بیش از ۶ بار مجروح شد.
او در عملیات والفحر ۸ از ناحیه سروگردن دچار موج گرفتگی گردید و در همان عملیات بر اثر حملات شیمایی دشمن به خیل جانبازان شیمیایی پیوست و پس از آن سالها رنج ودرد جراهات را تحمل كرد سرانجام در تاریخ ۲۷/۸/۱۳۷۴ دارویش را از شفابخش همه مخلوقات گرفت و او نیز گل چین الهی شده و به جمع شهدا پیوست و در جوار بهشتیان و یاران رزمنده دیروزش در بهشت زهرا مأوا گرفت. زهرا و محمد حسین درد فراق پدر را تحمل كرده و راهش را ادامه می دهند.
منبع : پایگاه اطلاع‌ رسانی صبح


همچنین مشاهده کنید