پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

بجه ها و لباس تن کردن در ۵ حرکت


بجه ها و لباس تن کردن در ۵ حرکت
حالا بچه را فرض كنید كه به خانه رفته و یك فردی با تجربه كمتر می‌خواهد به او لباس بپوشاند، اول كه صدای گریه‌اش تا كشورهای همسایه هم می‌رسد، و از طرف دیگر گاهی لباس گیر می‌كند، از سر بچه رد نمی‌شود و هزار مشكل دیگر.
برای اینكه راحت بتوانید نوزادی كه هیچ همكاری با شما ندارد را لباس بپوشانید. ابتدا باید لباس را در دست خودتان جمع كنید و قسمت پشتی آن را در پشت سر كودك قرار دهید. بعد كمی یقه لباس را بكشید و با یك حركت آرام و نرم، قسمت جلوی لباس را از روی صورت كودك عبور دهید تا زیر چانه كودك قرار بگیرد. هنگام انجام این كار باید طوری با انگشتان، یقه را بكشید و گشاد كنید كه در تماس با صورت كودك قرار نگیرد، چون كشیده شدن لباس روی صورت باعث ناراحتی كودك خواهد شد.
بعد از این كار سر كودك را آرام بلند كنید و قسمت پشتی لباس را هم پایین بكشید تا لباس كاملا دور تا دور گردن قرار گیرد.
در مرحله چهارم باید انگشتان خود را از نوك آستین وارد آن كنید و دست نوزاد را به آرامی در دست خود بگیرید و از آستین خارج كنید.
مرحله آخر اگر لباس كودك دكمه‌دار باشد، باید دكمه‌های پایین آن را بست.
در صورتی‌كه می‌خواهید سر‌همی تن كودك كنید باید به خاطر داشته باشید كه پس از اینكه سرهمی را به صورت باز روی زمین گذاشتید و كودك را روی آن قرار دادید، حتما اول پاهای آن را تن كودك كنید و بعد دست‌ها را. اگر این كار برعكس انجام شود باعث كشیده شدن لباس‌ و ناراحتی كودك خواهد شد.
علاوه بر این، در انتخاب یقه لباس‌های كودك همیشه سعی كنید لباس‌هایی را انتخاب كنید كه یقه‌های گشاد و راحتی دارند و یا بروی سر شانه یا جلوی یقه آنها دكمه وجود دارد. اینطور لباس‌ها باعث ترس كودك در هنگام لباس پوشیدن و گریه او نخواهند شد.
هنگامی كه می‌خواهید لباس‌های كودك را از تنش در آورید هم اگر لباس سرهمی است باید ابتدا پاهای كودك و بعد دستهایش را به آرامی از لباس خارج كنید.
در صورت یقه دار بودن لباس، ابتدا یكی،‌یكی دست‌ها را از آستین خارج كنید و سپس یقه را در دست گرفته و از جلوی صورت كودك به آرامی رد كنید. پس از آن قسمت پشتی لباس را از زیر سر كودك خارج كنید.‌
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید