جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

ریز نکته های خانه داری


ریز نکته های خانه داری
● برطرف كردن كپك پنیر:
بارها به این مسأله برخورد كرده اید كه ممكن است مقدار زیادی پنیر خریده و در یخچال نگهداری كرده اید اما این پنیر پس از مدتی كپك می زند. به نظر شما چكار باید كرد؟ آیا باید آن را دور ریخت؟ خیر، شما ابتدا پنیر را در یك ظرف در دار بریزید و چند حبه قند را نیز در ظرف بیندازید و در آن را خوب ببندید و آن را در گوشه ای بگذارید. پس از مدتی كه ظرف را باز كردید خواهید دید كه پنیرها كپك ندارند زیرا همه كپك ها جذب قند شده اند. یادتان باشد كه قندها را حتماً دور بریزید!
● وقتی تخته آشپزخانه جرم می گیرد:
برای پاكسازی تخته آشپزخانه كه معمولاً در اثر خرد كردن سبزیجات مختلف رنگ می گیرد كافی است تخته های چوبی یا پلاستیكی را با مقداری سركه شست وشو دهید.
● برگ های بیرونی سبزیجات:
خارجی ترین برگ های سبزیجات را جدا نكنید. مگر آن كه برگ ها واقعاً فاسد و غیرقابل استفاده باشند زیرا این برگ ها سرشار از مواد مغذی اند.
● زرده خاكستری رنگ:
اگر می بینید زرده تخم مرغ پس از پختن، رنگی متمایل به خاكستری یا سیاه پیدا می كند، نگران سلامت آن نباشید این رنگ مربوط به سولفورآهن بوده و مصرفش زیانی ندارد.
● چند نكته درباره كاهو:
برای این كه طعم سالاد كاهو را زیاد كنید چند برگ لطیف ترب را به آن اضافه كنید. هم چنین برای رفع حشرات ریز سیاهی كه در كاهو است، به آن یك قاشق غذاخوری سركه بیفزایید و سپس آن را با آب فراوان بشویید.
● قابل توجه افراد كم خون:
اگر از افراد كم خون هستید یك مشت اسفناج و یك مشت جعفری تازه را با هم خرد كنید و یك عدد هویج رنده شده را به مواد بیفزایید. سپس آن را در مقدار خیلی كم آب به مدت ۲ ساعت بخیسانید و آن را در صافی بریزید و فشار دهید. در نهایت مقداری آب سیب درختی یا گلابی یا انگور را به آن اضافه كنید و سپس آن را بنوشید.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید