جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

دنیا دیگه مثل تو نداره


دنیا دیگه مثل تو نداره
از آخرین باری كه در آیینه نگاه كرده‌اید و خودتان را دیده‌اید، چقدر می‌گذرد؟ منظور این نگاه‌كردن‌ها‌ی همیشگی نیست. بله، منظور این ارزیابی‌های همیشگی نیست كه بدانید زشت یا زیبایید؟ تمیز یا كثیف؟ یا پركاهی گوشه كلاهتان ننشسته باشد.
منظور نگاهی است كه بفهمید از خودتان راضی هستید یا نه؟ به عبارت دیگر می‌خواهم بدانم آخرین باری كه خودتان را در آیینه دیده‌اید و از خود راضی بوده‌اید را به یاد می‌آورید؟
به راستی، چند ثانیه، ساعت، روز، هفته، ماه، سال، دهه و... پیش از این از دیدن روی ماهتان در آیینه لذت برده و احساس رضایت كرده‌اید؟
اگر چنین احساسی دارید، به شما تبریك می‌گویم و اگر ندارید یا مدتی است كه نداشته‌اید و یا خدای نكرده اصلا نداشته‌اید، باید به شما بگویم: <دنیا دیگه مثل تو نداره.>
باور كنید كه قصد شوخی با شما را ندارم بلكه باورم این است كه: هر یك از شما موجود یگانه‌ای هستید كه در دنیا نظیر ندارید و باز، هر یك از شما تجربه‌ای هستید كه دیگر تكرار نمی‌شود. شاید كسانی درست مثل شما باشند اما هیچ‌كس، هیچ‌وقت، درست مثل شما نبوده، نیست و نخواهد بود. بنابراین هرآنچه كه می‌كنید و هر رفتاری كه از شما سر می‌زند، به وضوح از آن شماست زیرا در نهایت شما بوده‌اید كه آن را انتخاب كرده‌اید.
شما مالك همه وجودتان هستید. مالك بدنتان و هركاری كه می‌كند؛ مالك ذهن و روانتان و تمام افكار و ایده‌های آن؛ مالك چشمانتان و تمام تصاویری كه در قاب آنها جای می‌گیرند؛ مالك احساساتتان هرچه كه باشد از خشم و لذت تا عشق و حسرت؛ مالك دهانتان و تمام كلماتی كه از آن شنیده می‌شود از گرم و شیرین تا زشت و زیبا؛ و هرآنچه كه می‌كنید، چه برای دیگران و چه برای خودتان، از آن شماست.
شما می‌توانید خودتان را مهندسی كنید، بسازید، توسعه دهید و شكوفا كنید. شما می‌توانید بهترین باشید، زیباترین، روشن‌ترین، عاشق‌ترین و... شما می‌توانید از هر دامی خود را برهانید، پرواز كنید و به افلاك برسید.
شما بهترین مخلوق خدا هستید، پس ای موجودات برتر و بی‌نظیر خدا به شكرانه تمام این برتری‌ها، از وجودتان (از تمام وجودتان) حفاظت كنید و هرگاه كه تمام این خوبی‌ها را فراموش كردید، در آیینه نگاه كنید و با خود زمزمه كنید: <دنیا دیگه مثل تو نداره، نه داره نه می‌تونه بیاره>
و بعد تلاش برای بهتر بودن و بهتر شدن را دوباره آغاز كنید، بی‌هیچ مرز و پایانی و بی‌هیچ درنگ و تاملی كه زمان درگذر است و فرصت‌های برتر بودن و برتر زیستن ارزان باز نمی‌آیند.
درنگ نكن ای برترین مخلوق خدا، فردا از آن توست، تویی كه از امروزت برتری و تمام این برتری زیبنده توست.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید