جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

پرسمان مهدویت


پرسمان مهدویت
كتاب «پرسمان مهدویت» به قلم خدامراد سلیمیان از سوی موسسه انتظار نور در پنج هزار نسخه و ۳۱۲ صفحه منتشر شد.
مهدویت خورشید بیكران آفاق زندگی بخش است كه جوانه های سرشار حیات پیروان اهل بیت(ع) با اشعه های روح پرور آن شادابی و بالندگی یافته است.
مهدویت استمرار راهی است كه با روبه رویی دو فرزند حضرت آدم(ع) آغاز شد و با تلاش خستگی ناپذیر تمامی پیروان الهی در رونق بخشی به حق ادامه یافت و با كوشش های تعالی آموز و رشد آفرین واپسین سفیر الهی، خاتم رسولان به كمال رسید.
مهدویت میوه ارجمند همه پیامبری ها است، سرچشمه سرشار همه بركت ها و جلوه گاه آفاق آفرین همه خوبی ها و زیبایی ها است. امیدی است دگرگون كننده و لذت بخش به روزگار آینده و آینده روزگار، مهدویت باور به سپیده دمی است كه آموزه های آفتابگون داد و دادگری، تمام گستره كره خاكی را به پرتو خود روشن می كند و پرسمان مهدویت گامی است ژرفكاوانه و باور زا، هر چند كوچك و كوتاه، اما متفاوت در این گلزار خوشبو و بی پایان.
كتاب «پرسمان مهدویت» در چهار بخش از سوی خدامراد سلیمیان در راستای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان عام و خاص در مورد مهدویت تدوین شده است. از نوید تا طلوع، ابر و آفتاب، چشم به راه آفتاب و عصر روشنایی عناوین بخش های مختلف این كتاب هستند.
در بخش اول با عنوان «از نوید تا طلوع»، عقیده ادیان مختلف در مورد منجی و مصلح، چگونه می توان ولادت حضرت مهدی(عج) را اثبات كرد، اهل سنت در چه موضوعاتی از مباحث مهدویت با شیعه اعتقاد مشترك دارند آورده شده است.
در بخش دوم با عنوان «ابر و آفتاب» نیز غیبت حضرت مهدی(عج)، فلسفه و علل غیبت، غیبت صغرا، نواب چهارگانه حضرت مهدی چه كسانی هستند، غیبت كبرا، زندگی حضرت مهدی و ویژگی های جسمانی حضرت مهدی قید شده است.
انتظار فرج به چه معناست؟ چه آثاری بر انتظار مترتب است، فضیلت منتظران راستین، ارتباط شیعیان با حضرت مهدی در عصر انتظار و زمینه سازان ظهور نیز از عمده مطالبی است كه در بخش «چشم به راه آفتاب» آمده است.ظهور حضرت مهدی(عج)، نشانه های ظهور، قیام حضرت مهدی و یاران خاص امام زمان نیز از مطالب محوری بخش چهارم با عنوان «عصر روشنایی» هستند.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید