جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

بلند پرواز نباشد


بلند پرواز نباشد
بسیاری افراد در رشته هایی كه هیچ نقطه اشتراكی بابا روحیاتشان ندارند ، مشغول به كار می شوند ، اما پس از چندی آن كار را رها می كنند و به دنبال كار دیگری می كردند . به همین دلیل احساس یاس و نارضایتی می كنند .
كارشناسان هشدار می دهند كه همواره موانع و مشكلاتی نیز در سر راه شما وجود دارد ، پس ناامید نشوید و اولین پاسخ رد را به منطله شكست تلقی نكنید . وقتی مشغول كار شدید نیز با تلاش و جدیت كار كنید تا به نتیجه مطلوب برسید .
هیچ كس در نخستین ماه از كار خود به تمام اهدافش نرسیده است . پس بلند پروازی سودی ندارد . باید از پایین شروع كنید تا بتدریج با افزایش مهارت و تجربه به مدارج بهتری برسید .
در نظر داشته باشید كه محیط كار با منزل متفاوت است . اگر در منزل اعضای خانواده با شما كنار می آیند انتظار نداشته باشید كه در محل كار نیز همان طور باشد . این شما هستید كه باید خود را با شرایط محیط كار و رفتار دیگران وفق دهید . اگر غیر از این باشد ، قادر به كار كردن موثر نخواهید بود و احساس سرخوردگی خواهید كرد .
اگر خواهان ترقی هستید فقط كاری را كه از شما خواسته بشده انجام ندهید ، بلكه با استفاده از امكانات موجود به بهتر كردن كار بیندیشید . در این راه از خلاقیت و قوه ابتكار خود نیز استفاده كنید .
همواره به كاری كه قبول كرده اید متعهد باشید و از قوانین نیز تخطی نكنید . براساس یك تحقیق ملی در امریكا بیشتر افراد به دلیل پایین آمدن تعهد كاری پزشكان در این كشور و اشتباهاتی كه انجام می دهند نگران بوده و خواهان راه حل قانونی برای جلوگیری از فعالیت افراد بی توجه هستند .
منبع : شمیم


همچنین مشاهده کنید