جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

نکته هایی بر تزئین منزل به سبک مدرن


نکته هایی بر تزئین منزل به سبک مدرن
مدرنیسم سبکی است که بیشتر به شییوه تفکر ارتباط دارد تا منزل ارایی . اما سبکی نیز به نام مدرنیسم در طراحی منزل به وجود آمده که طراحی ساده را توصیه می کند . هر وسیله بنا به کاربرد خود در خانه قرار داده می شود و وسایل زائد در این سبک جایی ندارد .
● دیوارها
تا حد امکان باید گچکاریها را محو کرد . به همین منظور باید رنگ گچبری دیوار را به رنگ سفید درآوریم تا مشخص نباشد . از کاغذ دیواری نباید در سبک مدرن استفاده شود ، برای تنوع می توانید به یکی از دیوارها اینه نصب کنید .
● پنجره ها
برای داخل شدن حداکثر نور به داخل خانه ، پنجره ها حتی الامکان باید ساده باشند . و پرده ای که به آنها نصب می شود ، از جنس کتان ابریشمی یا حتی از کرکره های بسیار ظریف سفید رنگ باشد . در سبک مدرن ، نور نقش مهمی ایفا می کند ، به همین منظور با سفید کردن دیوارها و پرده ها خانه روشن تر به نظر می رسد .
● کف
کف خانه حتی الامکان باید یکپارچه و بدون درز باشد . می توانید یا فرش بزرگ پهن کنید . که کف را یکپارچه بپوشاند یا اینکه کف را سنگ کنید و یک قالیچه ساده روی آن پهن کنید .
● اسباب خانه
در سبک مدرن مسلماً باید از جنس چرم و چوب بباشند و نباید از مبلهای بزرگ راحتی در خانه استفاده کرد . تعداد گیاهانی که در خانه قرار داده می شوند ، نباید از یک یا دو عدد بیشتر شود . بلکه باید از گیاهان با طراوت استفاده شود . در سبک مدرن وسایل تزئینی بسیار کم در خانه به کار می روند و می توانند شامل نقاشیهای مدرن یا مجموعه های ظریف باشند .
منبع : سازمان آموزش و پرورش استان خراسان


همچنین مشاهده کنید