چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

بستنی‌ ایتالیایی‌


بستنی‌ ایتالیایی‌
مدت‌ آماده‌سازی‌ بستنی‌ ایتالیایی‌ حدود ۲۵دقیقه‌ است‌ و مدت‌ انجماد آن‌ چیزی‌ حدود شش‌ساعت‌ و نیم‌ است‌ شما می‌توانید بستنی‌ ایتالیایی‌ رادر رنگ‌ها و طعم‌های‌ مختلف‌ تهیه‌ كنید.
● مواد لازم‌:
▪ آب‌: یك‌ قاشق‌ غذاخوری‌
▪ شیر: نصف‌ پیمانه‌
▪ كره‌: ۵۰ گرم‌
▪ پودر ژلاتین‌: یك‌ قاشق‌ چایخوری‌
▪ وانیل‌ یا هر نوع‌ اسانس‌ دیگری‌ كه‌ مایل‌ بودید،برای‌ مثال‌ شكلات‌، توت‌ فرنگی‌، پرتقال‌، شلیل‌،كارامل‌ و...: ۲ قاشق‌ چایخوری‌
▪ سفیده‌ تخم‌مرغ‌: ۳ عدد
▪ آب‌ لیمو: یك‌ قاشق‌ چایخوری‌
▪ پودر شكر: نصف‌ پیمانه‌
▪ شربت‌ قند: یك‌ قاشق‌ غذاخوری‌
▪ بیسكویت‌ خرد شده‌: ۱۰۰ گرم‌ در صورت‌تمایل‌
● طرز تهیه‌:
ابتدا باید آب‌ را داخل‌ كاسه‌ كوچكی‌ بریزید وروی‌ آن‌ پودر ژلاتین‌ بپاشید و بگذارید تا ۲ دقیقه‌بماند تا كمی‌ نرم‌ شود. سپس‌ وانیل‌ یا هر اسانس‌دیگری‌ كه‌ دوست‌ دارید را به‌ همراه‌ شیر و كره‌روی‌ حرارت‌ ملایم‌ قرار دهید و آرام‌ به‌ هم‌ بزنیدتا شیر شما گرم‌ و از طرفی‌ كره‌ آب‌ شود.
آن‌ گاه‌ قابلمه‌ را از روی‌ اجاق‌ بردارید و آرام‌آرام‌ ژلاتین‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ كنید تا كاملا در آن‌حل‌ شود، سپس‌ بگذارید كه‌ مایه‌تان‌ خنك‌ شود ومرتب‌ مایه‌ را هم‌ بزنید پس‌ از این‌ مراحل‌ مایه‌ رادر كاسه‌ بزرگی‌ بریزید و آنقدر با همزن‌، هم‌ بزنیدتا سفت‌ شود. این‌ كار را آنقدر ادامه‌ بدهید تارنگ‌ مایه‌ شما براق‌ شود، آن‌ گاه‌ می‌توانید آب‌لیمو را اضافه‌ كنید و پس‌ از آن‌ ۳۰ ثانیه‌ دیگر هم‌،هم‌ بزنید.
پس‌ از این‌ كار مخلوط شیر را كه‌ خنك‌ شده‌ به‌تدریج‌ به‌ سفیده‌هایی‌ كه‌ زده‌ شده‌، آرام‌آرام‌اضافه‌ كنید.
سپس‌ برای‌ تهیه‌ بستنی‌ فریزر را روی‌ سردترین‌درجه‌ بگذارید و مایه‌ را داخل‌ ظرف‌ پلاستیكی‌گودی‌ به‌ گنجایش‌ ۴ پیمانه‌ یا یك‌ لیتر بریزید و مایه‌بستنی‌ را به‌ مدت‌ دو ساعت‌ در فریزر قرار دهید،تا بلورهای‌ یخی‌ دور آن‌ تشكیل‌ شود. و مایه‌ سفت‌شود. پس‌ از آن‌ ظرف‌ را از فریزر خارج‌ وخرده‌های‌ بیسكویت‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ كنید.
آن‌ گاه‌ در ظرف‌ را ببندید و دوباره‌ در فریزرقرار دهید تا سخت‌ شود و درجه‌ فریزر را دوباره‌كم‌ كنید. پس‌ از این‌ مراحل‌ بستنی‌ را پیش‌ ازمصرف‌ در یخچال‌ بگذارید تا نرم‌ شود در پایان‌ باقاشق‌ مخصوص‌ بستنی‌ را حالت‌ دهید و سرو كنید.
منبع : خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید