پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

صرفه جویی در هزینه های فرزندان


صرفه جویی در هزینه های فرزندان
با واقعیت روبرو شوید. داشتن فرزند هزینه های شما را چند برابر می كند. از خرید لوازم ابتدایی گرفته تا لباس و پوشاك و... همه این موارد باعث می شود كه پس انداز كردن كار سختی شود. بنابراین اگر فرزند دارید مطمئن باشید كه باز هم راه پس انداز كردن به روی شما باز است. فقط باید به توصیه هایی در زمینه پس انداز و خرج كردن توجه كنید.
همچنین اگر در زمینه مهارت های بودجه بندی مناسب اطلاع دقیقی ندارید یا در این مورد با شكست مواجه می شوید، لازم است درباره این موضوعات اطلاعات بیشتری كسب كنید. برای پوشاك كمتر هزینه كنید لباس از جمله مواردی است كه گاهی مجبور می شوید برای خرید آن پول زیادی بپردازید، بویژه برای كودكان چون مرتب در حال رشد هستند و لباس ها بسرعت برایشان تنگ و كوچك می شود. بنابراین برای صرفه جویی در هزینه پوشاك سعی كنید از فروشگاه هایی كه قیمت های خود را كم كرده و حراج گذاشته اند، استفاده كنید، همچنین می توانید لباس های كودك خود را با دوستان یا اقوامی كه فرزندان بزرگتر یا كوچكتر دارند، مبادله كنید.
كاهش هزینه های نوزاد یك نوزاد به تخت خواب، كالسكه و انواع و اقسام كالاهای دیگر نیاز دارد. در این زمینه می توانید اجناس دست دوم تهیه كنید. به هر حال از مسائلی كه مربوط به سلامتی و ایمنی كودك است، چشم پوشی نكنید. برای مثال در مورد كالسكه دقت كنیدكه خوب و سالم باشد تا خطری فرزندتان را تهدید نكند. مبادله اسباب بازی به جای خرید كلی اسباب بازی گرانقیمت، خرید اسباب بازی های كمتری توصیه می شود. سپس می توانید آنها را با دوستان یا اقوامتان تعویض كنید. كودكان خیلی زود علاقه خود را به اسباب بازی هایشان از دست می دهند ولی اغلب نسبتاً به اسباب بازی های تازه علاقه نشان می دهند به وسیله مبادله این اجناس می توانید به تناوب اسباب بازی های زیادی برای فرزند خود تهیه كنید، بدون اینكه پول اضافه خرج كنید.


همچنین مشاهده کنید