جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آداب استفاده از سرویس مدرسه


آداب استفاده از سرویس مدرسه
شما می‌توانید به راحتی با آموزش دادن به فرزندتان احتمال آسیب دیدن در سرویس مدرسه یا حین پیاده و سوار شدن به آن را برای كودكتان كاهش دهید. فقط كافی است مانند تمام چیزهایی كه به كودكتان در طول زندگی آموزش داده‌اید، روش استفاده صحیح را به او بیاموزید.
پیش از هر چیز از او بخواهید در محلی امن، دور از ترافیك و اتومبیل‌ها به انتظار سرویس بایستد. ایستادن كنار خیابان‌های شلوغ یكی از خطراتی است كه كودكان را تهدید می‌كند. انحراف یك اتومبیل می‌تواند سبب بروز حوادثی برای كودك شما شود. به كودكتان تاكید كنید با دیدن سرویس مدرسه ذوق زده نشود و به طرف آن در وسط خیابان ندود، زیرا در این شرایط كودكان اغلب رفت و آمد اتومبیل‌ها را در خیابان از یاد می‌برند و امكان تصادف با اتومبیل افزایش می‌یابد.
به علاوه از او بخواهید تا اتوبوس یا مینی‌بوس كاملا متوقف و در آن باز نشده و راننده اجازه ورود نداده است، به سمت اتومبیل حركت نكند چرا كه امكان دارد او به تصور اینكه اتومبیل كاملا متوقف شده، به سمت دستگیره در برود و تلاش برای بازكردن آن كند، در حالی‌كه اتومبیل هنوز در حال حركت است و كودك به این ترتیب دچار زمین خوردگی می‌شود.
كودكتان را تشویق كنید، هنگام سوار شدن یا پیاده شدن میله دم در را در دست بگیرد. به علاوه دویدن دنبال اتوبوس یا مینی‌بوس مدرسه بسیار خطرناك است. او را از این كار منع كنید. مطمئن شوید موقع دور یا نزدیك شدن كودكتان به اتوبوس، راننده او را می‌بیند.
دكتر مغیثی، رئیس اداره سوانح و حوادث غیرمترقبه وزارت بهداشت در این باره به والدین توصیه می‌كند: <برای انتخاب سرویس مدرسه فرزندانتان، توجه ویژه‌ای به سلامت جسمی راننده داشته باشید.> به علاوه رانندگانی كه شب تا صبح را در شیفت شب كار كرده‌اند و صبح مسوول رساندن كودكان به مدرسه هستند، اصلا افراد مناسبی برای برعهده گرفتن مسوولیت كودكان به شمار نمی‌روند؛ چرا كه خواب‌آلودگی این رانندگان می‌تواند حادثه ساز شود.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید