شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

اتاق به اتاق خانه خود را بررسی کنید


اتاق به اتاق خانه خود را بررسی کنید
افزودنی ها گاه می تواند شاخص یك اتفاق زیبا و چشمگیر باشد و از طریق به كارگیری و خرید چند گلدان پرگل یا قاب های عكس و گیاهان آپارتمانی می توان فضایی دل انگیز در اتاق ایجاد كرد. این زیبایی همیشه می تواند مقرون به صرفه هم باشد، مثلاً میز شام را چنان تزیین نمایید كه غذایی كه بر روی آن سرو می شود، منحصر به فرد به نظر بیاید. از چینی های سفید كه هیچ وقت از مد نمی افتد، استفاده كنید و لیوان های یك دستی كه با آن ها همخوانی داشته باشد بر سر سفره بگذارید. گاهی علاوه بر دستمال سفره، با استفاده از چراغ های كم نور یا شمع بر روی میز، جوی حاكی از صمیمیت ایجاد كنید.
▪ راهرو: اغلب راهروها فضایی محدود هستند و اكثراً برای انبار كردن لوازم خانه استفاده می شوند. كیف ها و كفش های اضافی را به كمد اتاق خواب منتقل كنید و چترها و لوازم ورزشی را جایی قرار دهید كه دید كمتری داشته باشد مثلاً گاراژ یا قفسه هایی از آشپزخانه كه استفاده كمتری دارید.
▪ اتاق خواب: با خرید یك لحاف جدید و قرار دادن كوسن های مختلف روی آن، تغییری در اتاق خواب خود ایجاد كنید تا احساس آرامش را القا كند. رنگ دیوارها را عوض كنید و رنگ مبلمان چوبی را به سفید یا شیری تغییر دهید. لوازم آرایش خود را در یك ویترین طبقه دار قرار دهید تا جلوی آینه با این گونه اشیا شلوغ به نظر نیاید.
▪ آشپزخانه: كابینت های قدیمی آشپزخانه را دوباره رنگ بزنید و دستگیره های جدیدی برای آن ها خریده و نصب نمایید. تمام وسایل پخت و پز خود (مگر زیباترین آن ها) را خارج از دید قرار دهید.
▪ حمام: نیازی نیست برای حمامتان زیاد هزینه كنید تا دلپذیر به نظر آید.
تجمع آهك، چرك و كثافات و نیز رنگ خوردگی های سطح دیوار با استفاده از مواد شوینده ناپدید می شوند یا كلاً می توانید رنگ آمیزی جدیدی را تجربه كنید (دقت كنید كه هرگز جوهرنمك را به همراه وایتكس یا پودرهایی مانند رخشا استفاده نكنید چون بلافاصله گاز كشنده ای تولید می كند). برای پاك كردن لكه های سفت روی دوش می توانید از اسپری مخصوص همین كار استفاده كنید، بپاشید و با گذشت چند دقیقه با برس نرم روی آن بكشید.
▪ بیرون خانه: با رنگ مخصوص وسایل موجود در فضای باز، درها و پنجره ها و ناودان ها را دوباره رنگ كنید و پولیش بزنید. اگر باغ یا باغچه دارید آن را فراموش نكنید، گیاهان را به طور منظم آب بدهید و هرس نمایید و از رشد علف هرز جلوگیری كنید.
▪ شومینه: این مورد كه چند سالی است به فضای آپارتمان های ما اضافه شده است را با افزودن ملزومات ساده ای، گرما ببخشید. سیخ شومینه، دم آهنگری و سطلی كه در آن چوب یا زغال قرار داشته باشند، از این شمارند. شمعدان هایی را در كنار لبه های مسطح آن بگذارید و آینه ای را مستقیماً بالای شومینه نصب كنید تا صحنه ای رویایی پدید آورد.

مهری موسی وند
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید