شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۳۰ آبان ـ ۲۱ نوامبر ـ لباس سایز بزرگ برای آمریکاییان


۳۰ آبان ـ ۲۱ نوامبر ـ لباس سایز بزرگ برای آمریکاییان
بیستم نوامبر ۲۰۰۴ شبكه سی بی اس آمریكا در بخش اخبار مشروح عصر خود گزارش كرد كه لباسهای سایز كوچك و متوسط در فروشگاههای آمریكا روی دست فروشندگان باقی مانده و آنها را با كمتر از بهای خرید ( از طریق «سیل») به معرض فروش گذارده اند، چرا؟.
این شبكه سپس به ذكر علت پرداخت و گفت كه آمریكایی ها در دو دهه اخیر چاق شده اند و سایز بیشتر آنان « بزرگ ( لارج ) » و حد اكثر بزرگ ( اكسترا لارج ) شده است. در این دو دهه، متوسط وزن هر آمریكایی ۸ كیلو گرم زیاد شده و سهم بانوان از این چاقی بیشتر از مردان است.
در میان تامین كنندگان لباس برای آمریكاییان، تنها چینی ها از پیش متوجه این قضیه شده و به دوخت لباس «بزرگ سایز» صادراتی پرداخته و در بازار پوشاك آمریكا سود فراوان برده اند.
« كه وین ترودو » در یك كتاب ۲۷۱ صفحه پر سر و صدا كه به تازگی به چاپ رسیده ، علت عمده چاق شدن آمریكاییان را مصرف غذاهای هورمونی و ژنتیك اعلام داشته و به آنان توصیه كرده است كه برای حفظ سلامت خود به مواد غذایی ارگانیگ بازگشت كنند. در این كتاب از شگرد ( به زعم « ترودو »؛ توطئه ) كار سازندگان دارو و كارخانه های تولید مواد غذایی برای كسب مال و بدون توجه به سلامت مردم پرده برداشته شده است.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید