چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

زیبایی جادویی در شوراب


زیبایی جادویی در شوراب
روستای شوراب سواد كوه از زیباترین و دل انگیزترین مناطق استان مازندران در شهرستان سوادكوه قراردارد كه به دلیل وجود چشم اندازهای زیبایی از جنگل و وجود مه غلیظ در بسیاری از مواقع نظر هر گردشگری را به خود جلب می كند.
برای رسیدن به این روستا باید از جاده فیروزكوه - قائمشهر با قطار ازدل جنگل گذر كرد كه سرسبزی این مسیر هر گردشگری را شیفته خود می كند و در جاده ای كه به این روستا مشرف می شود (فیروزكوه - قائمشهر) مه غلیظی زیبایی این جاده را صدچندان می كند و گذر از آن ضمن جالب بودن برای مسافران نوید رسیدن به روستای شوراب را می دهد.
قبل از رسیدن به شوراب، گردنه «گدوك» كه یكی ازگردنه های معروف و بنام ایران است دارای چشمه آب خنك و گوارا به همراه دوغ و ماست محلی است. این گردنه ازجمله تفرجگاههای منطقه سوادكوه محسوب می شود كه در نوع خود نیز بی همتاست. اهالی میهمان نواز و میهماندوست شوراب كه دركنار كشاورزی و دامداری در راه آهن نیز مشغول هستند، همیشه با دیدن مسافران به گرمی از آنان استقبال می كنند.
لبنیات شوراب كه در نوع خود شناخته شده است ازجمله سوغات این منطقه به شمار می رود و طرفداران بسیاری را جذب كرده است.
آب شوری كه از روبه روی جاده از دل تونل به سمت پایین بافشار زیاد بیرون می ریزد و به طرف صخره های زیبا و دلپذیر سرازیر می شود، جاذبه گردشگری روستا را بیشتر می كند. به طوری كه هرساله مسافران و گردشگران زیادی برای استفاده از طبیعت و آب و هوایی پاك به این خطه از شمال كشور سفر می كنند.
شهرستان سوادكوه یكی از شهرستانهای ۱۵ گانه استان مازندران است كه در البرز مركزی و درمجاورت استان تهران قرارگرفته است.
علی شیرزاد
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید