پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

آب درمان بسیاری از بیماری ها


آب درمان بسیاری از بیماری ها
کیفیت انجام تمامی فعالیت های بدن به میزان آبی که در بدن ما جاری است بستگی دارد. آب حلالی است که فعالیت های بدن ما را متعادل میکند و سبب میشود که مواد غذائی در خون حل شده و در سراسر بدن جاری شوند.
بعنوان مثلا جالب است بدانید علت اصلی بیماری آلزایمر کمبود مزمن آب در بدن است. سر دردهای میگرنی هم بعلت کمبود آب در بدن تشدید میشود. همچنین کمبود آب سبب نقصان تولید انرژی در مغز میشود. بسیاری از اعمال مغز که به این نوع انرژی وابسته هستند ناکارآمد میشوند و ما به این ناکارآمدی پی برده و آن را افسردگی مینامیم.
این افسردگی که بر اثر کمبود آب در بدن ایجاد میشود میتواند به یک افسردگی مزمن تبدیل شود. زمانیکه بدن با کمبود آب مواجه میشود از لحاظ روانی دچار استرس میشود بنابراین کم آبی سبب استرس میشود و استرس در طول زمان سبب کم آبی بدن میگردد.
فشار خون بالا نیز نتیجه نا کافی بودن مقدار آب در بدن است. هر ساله تعداد زیادی از کودکان بعلت ابتلا به بیماری آسم جان خود را از دست می دهند و علت مرگ آنان اینست که بر اثر تشنگی نفس کشیدن برایشان مشکل شده و تلف میشوتد.
نیاشامیدن آب به مقدار کافی موجب تجمع چربی اضافی در بدن، ضعف ماهیچه ها ، اختلال در هضم غذا و ناکارآمدی ارگانهای داخلی بدن ، افزایش سموم در بدن، دردهای ماهیچه ای و اتصالات استخوانها و کاهش ذخیره آب بدن میگردد.
همچنین نوشیدن یک لیوان آب در هر ساعت برای کسانی که از نفخ و گازهای معده رنج میبرند بسیار موثر است. دانشمندان پی برده اند که بیشتر مشکلات و امراضی که برای بشر پدید میاید بعلت اغماض در نوشیدن آب خالصی که در طبیعت به وفور یافت میشود میباشد.
غذا برای سازندگی بدن و آب تمیز کننده و جلا دهنده اعضاء آن میباشد. شیر و یا نوشیدنی های دیگری چون نوشابه ها را نباید جایگزین آب کرد زیرا برای کلیه های ما تصفیه ۵۰ لیتر آب آسانتر است از یک شیشه نوشابه است. بیشتر نوشابه ها بیش از حد اسیدی و شیر ها هم حاوی مقدار زیادی چربی هستند که جایگزین مناسبی برای آب نمی باشند.
مقدار مصرف روزانه آب بستگی به سن و شرایط جسمی افراد دارد ، بطور کلی میزان ۸ لیوان آب در روز پیشنهاد میشود و کسانی که در رژیم غذائی هستند و یا بچه شیر میدهند بهتر است که هر ساعت یک لیوان آب بنوشند.
بخاطر بسپارید که نوشیدن آب به مقدار زیاد یکی از ساده ترین روشها برای حفظ سلامتی و تناسب اندام میباشد، بنابراین تا میتوانید آب بنوشید و نتایج مثبت و سودمند آنرا تجربه کنید.
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید