شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

افزایش میزان ظرفیت و تحمل


افزایش میزان ظرفیت و تحمل
● افزایش میزان ظرفیت و تحمل خود: می توان با تكنیك هایی مثل سراب دریایی بدون اینكه در مقابل انتقاد دیگران جبهه بگیریم آنها را پذیرفته از خود عبور دهیم و انرژی خود را صرف جدال با همكاران نسازیم.
۱ـ سعی درجلوگیری ازتظاهر: دروغ وتظاهر معمولاً دروغ وتظاهر دیگری را می طلبد و سیكل معیوب طی می شود ودرفرد احساس گناه ایجاد می كند وانرژی روانی فرد را به هدر می دهد.
۲ـ سعی درجلوگیری ازعجله وشتابزدگی دركارها: عجله وشتابزدگی دركار معمولاً باعث تضعیف تمركز فرد شده، سلامت كار را زیر سؤال می برد واطمینان وآرامش را ازفرد می گیرد.
۳ـ پرهیز ازمقایسه خود با دیگران : هركدام ازما از نظر هوش، استعداد، تواناییها، جایگاه وموقعیتی كه داریم منحصر به فرد هستیم و تواناییهای مان با دیگران فرق می كند پس نتیجه مادی ومعنوی زندگی مان نیز با دیگران متفاوت خواهد بود. مقایسه تمامی فاكتورها میسر نیست لذا نتیجه را با دیگران مقایسه نكنیم كه باعث تضعیف روحیه خود گردیم.
۴ـ با خود رابطه خوب داشتن: خودمان را بپذیریم وبه خودمان احترام بگذاریم.
۵ـ خودگویی های منفی را كم كردن: ما بدشانسیم، ما محكومیم، سرنوشت غم انگیزی داریم، همه درصدد تضعیف ما هستند واین جور جملات را به كار نبریم.
۶ـ خودگویی های مثبت را زیاد كردن: به خود امیدواری بدهیم، همیشه هم موقعیت به ضررما نبوده، دراكثر مواقع خوب عمل كرده ایم، خود را تشویق كنیم.
۷ـ برای خود انگیزه فراهم كردن: سعی كنیم به یادگیری های جدید بپردازیم و خود را شكوفا كنیم، به كامپیوتر، اینترنت، به موسیقی، به ورزش ، به گل كاری، به تفریح جدید.
۸ـ خود را به خلاقیت تشویق كردن: سعی كنیم لحظه به لحظه تازه تر ونوتر عمل كنیم، كارمان را، حرف مان را، حتی كلمات مان را متفاوت ازدفعه قبل ادا كنیم.
۹ـ سعی در احساس مفید بودن ومددكار بودن: با كمك به دیگران هم عاطفه مثبت آنها را برمی انگیزانیم ودرآنها احساس خوشایند ایجاد می كنیم وهم عزت نفس خود را بالا می بریم ودركل اجتماع مان را می سازیم.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید