شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

سفید آب بستری برای گردشگری آبی رودسر


بستر رودهای گیلان به طور عموم در مسیر دره های كوهستانی و كوهپایه ای كه از جنگل های سرسبز و انبوه پوشیده شده اند قرار گرفته است.
جریان آب در قعر دره ها و دامنه های جنگلی و سرسبز مناظر طبیعی دل انگیزی به وجود آورده است.
دامنه های سرسبز خود از زیبایی طبیعی زیادی برخوردار هستند و از این نظر دارای ارزش فراغتی و استراحتی بالایی می باشند.
● سفیدآب: رودخانه سفیدآب (SAFIEDABB) در ۲۵ كیلومتری شهر رحیم آباد رودسر واقع شده است. این رودخانه كوهستانی از ذوب شدن برف های زیادی در ارتفاعات به وجود آمده و در مسیر جریان خود چشمه های متعددی به آن می پیوندند و در نهایت به رودخانه بزرگ پلرود متصل می شود.
آب آن همانند آسمانی زلال و شفاف می درخشد و به همین دلیل به آن «سفید آب» می گویند. جریان رود در زیر سایه درختان جنگلی همراه با آواز خوش شیرین و روح انگیز بلبلان جلوه ای ویژه و نشاط آور به منطقه می بخشد.
گروه زیادی از مردم در ایام گرم سال به قصد تفرج و نوشیدن آب گوارا و مشاهده مناظر بدیع و بكر این ناحیه عزیمت می كنند و از اقدمات ارزنده ای كه اخیراً صورت گرفته احداث جاده ای است به نام جاده اشكورات این جاده ك هم اكنون تا ۶۰ كیلومتری رحیم آباد پی رفته و به مسافران امكان می دهد كه علاوه بر استفاده از مناظر سفید آب از چشم اندازهای كوهستانی بسیار زیبا اشكورات نیز بهره مند شوند.
به هر حال سفید آب به عنوان مكانی برای توریسم آبی می تواند مورد توجه متولیان امر گردشگری در استان گیلان قرار گیرد. توریسم آبی علاوه بر تلطیف آب و هوایی و امكان ماهیگیری، شرایطی را برای ایجاد دهكده های آبی جهانگردی نیز فراهم می كند. نگرش مناسب به مقوله توریسم آب در گیلان می تواند سالانه توریست های فراوانی به سرزمین سبز گیلان سرازیر كند.

رشت – روشن بابایی همتی
منبع : سایت خصوصی میراث ـ صنایع دستی و گردشگری


همچنین مشاهده کنید