پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

زادروز شبکه «فاکس نیوز» تلویزیون خبری محافظه کار (در این روز ۷ اکتبر)


امروز، هفتم اكتبر ۲۰۰۵، شبكه تلویزیونی خبری ماهواره ـ كابلی «فاكس نیوز» ۹ ساله شد. روپرت مورداك استرالیایی از امپراتوران رسانه ای جهان و صاحب کمپانی خبر و اسکای نیوز، این شبكه(فاکس نیوز) را هفتم اكتر ۱۹۹۶ صرفا با این هدف راه اندازی كرد كه رقیبی برای شبكه های دیگر باشد كه به قول او خیلی لیبرال شده بودند و اخبارشان در جهت محافظه كاری نبود در شهر نیویورک (آمریکا) راه اندازی کرد.
وی هنگام گشایش این شبكه در نطقی گفت: ما هم با نگاهی محافظه كارانه به رویدادها به میدان آمده ایم، شما مردم باید هر دو طرف را تجربه كنید و تصمیم بگیرید اخبار و تفسیرهای كدام شبكه را ببینید. این شعور خود شماست، كسی شما را وادار به خواندن روزنامه و یا دیدن یك تلویزیون خاص نمی تواند بكند. اگر شما یك روزنامه را كه مطابق میلتان و منافعتان نمی نویسد نخرید و یك تلویزیون را نگاه نكنید، هرقدر كه صاحبانش ثروتمند باشند ورشكست و تعطیل خواهد شد. سرمایه هر رسانه انسان ماهر و با تجربه است، نه پول و سرمایه. ولی متاسفانه بیشتر روزنامه نگاران و نویسندگان با تجربه لیبرال هستند. ما به زحمت از میان آنان چند تن را كه حاضر به همكاری و قبول راه و روش ما شدند به دست آورده ایم و این است محصول ایشان....
بعدا در شبكه فاكس نیوز، كریسچن ساینس مانیتور (روزنامه مسیحی) و یكی دو كمپانی كار نمایش و سرگرمی هم سرمایه گذاری كردند. مدیر و سردبیر كل این شبكه در حال حاضر «راجر ایلزRoger Ailes» است كه قبلا مبلغ ریچارد نیكسون و رونالد ریگان بود و از اعضا ی سرسخت حزب جمهوریخواه آمریكاست.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید