جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

به رادیاتور های قدیمی نمای مدرن ببخشید


به رادیاتور های قدیمی نمای مدرن ببخشید
رادیاتور شوفاژ گرچه به لحاظ كاربردی مشكل تامین گرما در منازل را حل كرده است اما از نمای چندان زیبایی برخوردار نیست...
اگرچه امروز رادیاتورهای جدید باریك تر و بسیار زیباتر از رادیاتورهای قدیمی هستند اما اگر منزل یا محل كار شما قدیمی ساز است و هنوز از رادیاتورهای مدل قدیمی استفاده می كنید، می توانید با ساخت یك روشوفاژی زیبا و مدرن نمایی جدید به آن ببخشید. به این ترتیب می توانید رادیاتور را به عنصری متناسب با دكوراسیون فضای مورد نظرتان تبدیل كنید. روشوفاژ ی ها را می توان به اشكال و سبك های گوناگون ساخت و بنا به سبك دكوراسیون فضا آن را به سبك مدرن یا كلاسیك ساخت. از سطح روی روشوفاژی نیز می توان برای چیدن وسایل تزئینی استفاده كرد. روشوفاژی ای كه در تصویر ملاحظه می كنید نمونه ای از انواع بسیار متنوع روشوفاژی ها است كه ساخت آن بسیار ساده است. برای ساخت این روشوفاژی به وسایل زیر نیاز دارید:
مقداری MDF ۱۲ میلی متری، اره، كاغذ سنباده، هشت عدد تخته باریك بلند شش سانتی متری به قطر یك سانتی متر، دریل، پیچ مخصوص چوب، پیچ گوشتی، چسب چوب، بتونه، رنگ روغن، دستگاه منگنه بزرگ، پارچه تور به عرض برابر با ارتفاع روشوفاژی و طول برابر با عرض آن.
ابتدا ارتفاع، عمق و عرض رادیاتور را اندازه گیری كنید و ۱۰ سانتی متر به هریك از این ابعاد اضافه كنید تا هوای گرم به راحتی زیر روشوفاژی جریان پیدا كند.قطعه روی روشوفاژی و دیواره های كناری را مطابق ابعادی كه اندازه گیری كرده اید از MDF ببرید.تخته های باریك را به اندازه فاصله میان دو قطعه چوب عمودی كه در دو طرف روشوفاژی قرار گرفته اند اندازه گیری كرده و ببرید. دو قطعه چوب عمودی جلوی روشوفاژی را به دیواره های دو طرف نصب كنید. برای این كار ابتدا قطعات را با چسب چوب بچسبانید و سپس پیچ كنید.
در میان دو قطعه طرفین روشوفاژی تخته های باریك را با فواصل یكسان و یك اندازه نصب كنید و در آخر صفحه روی روشوفاژی را نصب كنید.روی پیچ ها كمی بتونه بزنید. پس از خشك شدن بتونه ها روی آنها كمی سنباده بكشید تا سطح شان صاف شود. روشوفاژی را به رنگ دلخواهتان رنگ بزنید. اگر یك دست رنگ زدن پوشش كافی را تامین نكرده باشد یك دو دست دیگر آن را رنگ بزنید.
پس از خشك شدن كامل رنگ پارچه تور را با ۱۰ سانتی متر بیشتر از هر طرف به اندازه صفحه جلوی روشوفاژی ببرید و با دستگاه منگنه از پشت نصب كنید به طوری كه تور فواصل میان تخته ها را پر كند.
منبع : مجله صبح بخیر ایران


همچنین مشاهده کنید