جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

نامه بچه های ایران به خدا


نامه بچه های ایران به خدا
مسابقه نامه ایی به خدا با محور قرار دادن این واقعیت كه سرچشمه اعتقاد ، ایمان ،دین ،مذهب ،شخصیت و تربیت بچه ها ، طرز تلقی آنان از خداست ، از سوی ستاد اقامه نماز نزد كودكان و نوجوانان طراحی و اجرا گردید كه با استقبال كم نظیر مخاطبان مواجه شد . آثار این مسابقه در دو مرحله ارزیابی گردیده كه شما می توانید تعدادی از این نامه های برگزیده را در این بخش مطالعه فرمایید .
● نامه شماره یك :
…آخه خدا جون شما كه بهتر از ما می دانید كه ما بچه ها دوست داریم همیشه بخندیم و بدویم و شاد باشیم . پس چرا بعضی از بزرگتر ها این نعمتی را كه شما به ما دادید از ما می گیرند ……
(فاطمه چپرلی ۱۱ ساله از گنبد كاووس)
● ‌نامه شماره دو :
تو به مادرم بگو كه روز تولدم برایم هدیه بخرد و به من تبریك بگویداگر این همه را بگویی من به تو احترام می گذارم و از تو مچكر(متشكر) هستم .
(ایمان ریاحی ۸ ساله از اهواز)
● نامه شماره سه
…..یادم می آید كه معلممان می گفت : بچه ها دو تا ظرف كوچك و بزرگ را در نظر بگیرید .حالا ظرفی كه بزرگتر است را توی ظرف كوچكتر قرار دهید و می بینید كه این كار غیر ممكن است . خدا هم خیلی بزرگتر از آن است كه در ظرفیت و فهم ما جای گیرد…..
(سیده زینب طا هریان ۱۰ ساله از شهر كرد)
● نامه شماره چهار :
….ای خدای بزرگ و مهربان من یك آرزو دارم . آیا می شد هیچ فقیری در دنیا نبود تا همه بتوانند همه چیز داشته باشند. هم كلاسهای من هم دیگر با كفش پاره به مدرسه نمی آمدند و از گرسنگی دل درد نمی گرفتند .
(سارا جعفری ۹ ساله از صحنه)
● نامه شماره پنج :
….ای خدا خیلی دوست دارم كه بدونم من بچه خوبی هستم و از من راضی هستی؟
(عرفان عبداللهی ۸ ساله از تهران)
● نامه شماره شش :
……خدایا خواهش می كنم كه هیچ وقت نگذار كه بزرگتر ها با هم بجنگند.
(آرین بشیر نژاد ۱۱ ساله از تهران)
● نامه شماره هفت
…..من بیمار تالاسمی هستم كه این نامه را از ته دل می نویسم . من فقط شفایم را از تو می طلبم.خدایا ، من و دوستانم از ته دل برای كسانی كه پول ندارند ، مریض هستند ، سرپرستی ندارند و چشم به راه كسی هستند دعا میكنم .من و دوستان تالاسمی ام منتظر شفایت می مانیم …
(یاسمین ستاكی ۱۰ ساله از شهركرد)
● نامه شماره هشت :
…یكروز از پدرم پرسیدم : خدا كیست ؟ او پاسخ داد : خدا آفریننده همه انسانهاست . او همه ما را دوست دارد و ما را از همه آسیبها و خطرات دور می دارد . در هنگام مشكلات ما را كمك می كند .گناهانمان را می بخشد . به ما روزی می دهد . همه طبیعت زیبا را او آفریده است .با این توضیح پدرم ، عاشق تو گشتم دوست دارم همه جا و در همه زمانها با تو باشم…..
(رحیمه نظیف ۹ ساله از كرج)
● نامه شماره نه :
…..بنام خداوند بخشنده مهربان
خدا جان سلام
اگر یك روزی خواستم بیام پیشت، می خواهم تمام عروسك هایم را برایت بیاورم . به امید دیدار
(پریناز بیابانی ۸ ساله از تهران)
● نامه شماره ده :
… من خوب می دانم كه وقتی تو كسی را دوست داشته باشی هر قدر دعا و نذر كند ، باز هم خیلی از چیزها را به او نمی دهی چون دوستش داری و نمی خواهی كه او تو را فراموش كند .
(نجمه محمودی ۱۰ ساله از مشهد)

منبع: ستاد اقامه نماز
منبع : مجله صبح بخیر ایران


همچنین مشاهده کنید