پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

مراقبت از لباسهای پشمی


زمستان‌ است‌ و هوا سرد و بازار پالتو و لباسهای‌ پشمی‌ داغ‌ داغ! احتمالاً شما هم‌ دوست‌ دارید نكاتی‌ مفید و كاربردی‌ درباره‌ نگهداری‌ از این‌ لباسها بدانید.
O شست‌وشو
لباسهای‌ پشمی‌ را هیچ‌ گاه‌ در ماشین‌ لباسشویی‌ نیندازید. طبق‌ علائم‌ راهنمای‌ لباس‌ كه‌ معمولاً در قسمت‌ داخلی‌ آن‌ دوخته‌ می‌شود، این‌ گونه‌ لباسها را با دست‌ و در آبی‌ با دمای‌ ۴۰درجه‌ سانتیگراد بشویید. به‌علاوه، اگر آنها را در آب‌ ولرم‌ محتوی‌ یك‌ قاشق‌ گلیسرین‌ آبكشی‌ كنید، نرم‌ و لطیف‌ می‌شوند و باعث‌ خارش‌ پوست‌ بدن‌ نیز نخواهند شد.
O خشك‌كردن‌
لباسهای‌ پشمی‌ را روی‌ بخاری، شوفاژ یا بند رخت‌ در آفتاب‌ رها نكنید. همچنین‌ از خشك‌كردن‌ آنها در ماشین‌ خشك‌كن‌ بپرهیزید. این‌ لباسها را بر سطحی‌ صاف‌ و تمیز پهن‌ كنید تا در هوای‌ اتاق‌ خشك‌ شوند. می‌توانید یك‌ پارچه‌ كتانی‌ سفید را روی‌ سینی‌ پهن‌ كنید و لباس‌ پشمی‌ را روی‌ آن‌ بگذارید تا خشك‌ شود.
O اتوكردن‌
بهترین‌ روش‌ برای‌ برطرف‌كردن‌ چروك‌ لباسهای‌ پشمی‌ این‌ است‌ كه‌ آنها را در بخار حمام‌ قرار دهید تا چروكها برطرف‌ شود. اگر مجبور شدید لباسی‌ را اتو كنید، پارچه‌ای‌ نمدار روی‌ آن‌ پهن‌ كنید و با قراردادن‌ اتو روی‌ درجه۲ (متوسط) لباس‌ را به‌آرامی‌ اتو بزنید. اتو را مستقیماً روی‌ لباس‌ نكشید.
راهنمای‌ علائم‌ بین‌المللی‌ لباس‌
اتوكاری‌ با درجه‌ ۲
حداكثر دمای‌ آب‌ برای‌ شست‌وشو ۴۰درجه‌ سانتیگراد؛ استفاده‌ از مواد شوینده‌ استاندارد (قابل‌ شست‌وشو در ماشین‌ لباسشویی)
قابل‌ شست‌شو فقط‌ با دست‌ و حداكثر دمای‌ آب‌ ۴۰درجه‌ سانتیگراد
از مایع‌ سفیدكننده‌ استفاده‌ نشود
در ماشین‌ خشك‌كن‌ خشك‌ نشود
برای‌ خشك‌كردن‌ در یك‌ سطح‌ صاف‌ قرار داده‌ شود
فقط‌ خشكشویی‌ شود
با دست‌ و ماشین‌ لباسشویی‌ شسته‌ نشود
منبع : سایت تخصص بانوان یزد


همچنین مشاهده کنید