جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

مقابله با گردن درد


مقابله با گردن درد
اعصاب یا فشار كار می تواند برای شما گردن درد بیافریند.
قطعاً درد گردن یك بیماری و یا جراحت است كه می‌تواند شما را ناراحت كند. حتی نرمی بیش از حد تشك تخت خوابتان مؤثر است. پس چه راه‌هایی وجود دارند كه از درد گردن كه مطمئناً ناراحت‌كننده است خلاص شویم؟ راه‌های زیر می تواند كمك خوبی بری بهبود درد شما باشد:
▪استراحت: اگر به گردن درد مبتلا شده اید دراز بكشید و به ماهیچه های گردنتان استراحت دهید. از بالش بلند یا خیلی سفت استفاده نكنید.
▪تكه‌های یخ: گذاشتن تكه های یخ روی نقطه درد و التهاب حتما كمكتان می كند. چند قطعه یخ را در كیسه فریزر بگذارید و روی گردنتان قرار دهید. تكرار این كار در هر ۱۵ دقیقه حتما مفید است.
▪گرم‌گیری: اگر احساس می كنید عضلات گردنتان سفت شده و گرقته است آنرا گرم كنید. گرما باعث نرم شدن عضلات گرفته می شود. دوش آب گرم راه خوبی برای این كار است اما به یاد داشته بشید كه این كار را برای طولانی مدت انجام ندهید زیرا باعث نتیجه عكس می شود.
▪آرامش: اعصاب روی گرفتگی گردن بسیار تاثیر دارد. سعی كنید استرس را از خود دور كنید و اگر علت آن را نمی‌دانید سعی كنید آن را بیابید.
به یاد داشته باشید كه خودتان می توانید محیطی آرام برای آرامشتان ایجاد كنید. به جایی خلوت و بی سر و صدا بروید و دراز بكشید. سعی كنید با فكر خود به تمام اعضای بدنتان آرامش دهید.
▪ماساژ: ماساژ می تواند به گرفتگی عضلات كمك كند.
خوردن مسكن: مسكن هایی كه بدون نسخه پزشك می توان از آنها استفاده كرد می تواند برای شل كردن عضلاتتان موثر باشد و دردتان را نیز كاهش دهد.
▪كاهش وزن: اضافه وزن به تمام ماهیچه ها از جمله ماهیچه گردن فشار می آورد.
▪درست نشستن: اگر در محیط كارتان مدام پشت میز كامپیوتر نشسته و به صفحه آن خیره شده اید سعی كنید ارتفاع صندلی را به درستی تنظیم نمایید و هر چند وقت یك بار به خود استراحت دهید.
▪ترك عادات بد: اگر عادت دارید در اتومبیل بخوابید یا اینكه تلفن سیار منزلتان را بین گردن و شانه هایتان نگه دارید مطمئن باشید كه دچار مشكل می شوید. عادات بدی كه به گردنتان فشار می آورند را همین امروز ترك كنید.
▪تشك طبی: اگر هر روز صبح با گردن درد بیدار می شوید ، تشكتان ایراد دارد و باید آن را عوض كنید. بالش شما نیز نباید خیلی سفت و یا خیلی نرم باشد.
المیرا صدیقی
منبع : روزنامه همشهری


همچنین مشاهده کنید