پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


اصول و مبانی کارآفرینی


اصول و مبانی کارآفرینی
نویسنده : مهدی سعیدی‌کیا
شماره کنگره : ۲ك۷س/HB۶۱۵
شابک : ۹-۱۷-۸۲۵۶-۹۶۴
رده دیویی : ۳۳۸.۰۴
تاریخ نشر : ۱۶/۰۷/۸۵
تعداد صفحه : ۳۰۰
تیراژ : ۵۰۰۰
نوبت چاپ : ۱

كتاب حاضر در خصوص كارآفريني در پنج فصل تنظيم يافته است: فصل اول كتاب شامل تعاريف كارآفريني، ويژگي‌هاي كارآفرينان، نقش و جايگاه كارآفرينان در جامعه و فرآيند كارآفريني است؛ در فصل دوم ضمن بيان ارتباط ميان سه مقوله‌ي خلاقيت، نوآوري و كارآفريني، هريك به طور جداگانه بررسي شده است؛ در فصل سوم سعي گرديده دانشجويان بتوانند از طريق يادگيري ابزارهاي مديريت، توانايي لازم برا راه‌اندازي و رشد يك كسب و كار را به دست آورند. اين فصل شامل موضوعاتي از جمله مديريت، سازمان‌دهي، بازاريابي، امور مالي و مسائل حقوقي است؛ در فصل چهارم با عنوان فرهنگ كسب و كار به ترويج فرهنگ كارآفريني پرداخته شده است. در اين فصل نهادينه شدن فرهنگ كارآفريني در جامعه‌ي دانشي امروز، مستلزم پيوند مستحكم بين دو فرهنگ كار و علم و نهادينه شدن اين دو فرهنگ در جامعه بيان شده است؛ در فصل پنجم نيز، نحوه‌ي نوشتن طرح تجاري بيان گرديده است. گفتني است، مخاطبان الي كتاب، دانشجويان به خصوص دانشجويان علمي ـ كاربردي در تمامي رشته‌ها و كانون‌هاي كارآفريني هستند.


همچنین مشاهده کنید