جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

راز موفقیت این است که خودمان را باور کنیم.


ما می‌توانیم در رؤیاهایمان کارهای فوق‌العاده‌ای را انجام دهیم. به‌عنوان مثال در آن واحد در دو مکان باشیم، منظره‌ها و محیط‌ها را به حرکت درآوریم، از درون دیوارها عبور کنیم، معروف و پول‌دار شویم، از موانع بزرگ عبور کنیم، پرفروش‌ترین کتاب را تألیف کنیم، مقام بالائی به‌دست آوریم، برای یک میلیون نفر سخنرانی کنیم و هزاران کار فوق‌‌العاده‌ی دیگر.
در همه‌ی این موارد، هرگز به توانائی خود شک نخواهیم کرد. در واقع فکرش را بکنید که چه‌قدر خنده‌دار و مضحک است که در رؤیاهایمان، توانائی‌هایمان را زیر سئوال ببریم یا این تصور را بکنیم که ”صبر کن، من از پس این کار بر نمی‌آیم؟!“ هرگز.
تا به حال چندبار در رویاهای‌تان شکست خورده‌اید؟ به‌ندرت. اما اگر شکستی هم بوده، همیشه به دلیلی مشخص است. همیشه در رویاهایمان از پس هر کاری برمی‌آئیم و هیچ کاری را امکان ‌ناپذیر نمی‌بینیم. می‌دانید چرا؟
جواب این پرسش فقط یک جمله است: ”چون به توانائی‌های خود شک نداریم.“
با این وجود هر روز در حالت طبیعی بسیاری از ما مقدار زیادی از انرژی‌مان را صرف شک کردن به توانائی‌هامان می‌کنیم.
حالا قضاوت را به خودتان واگذار می‌کنم، ما که به توانائی‌های فوق‌العاده‌ی خود شک می‌کنیم، سزاوار چه مقدار پیشرفت هستیم؟
بدون شک تمام افراد موفق، اولین قدمشان در راه موفقیت، خودباوری بوده است. روش مطمئن برای موفقیت این است که شک و تردید را به‌طور کامل از زندگی‌مان دور کنیم. این بدان معنا نیست که کارهای احمقانه‌ را شروع کنیم یا لقب‌های کودکانه بگیریم، بلکه باید به خود ایمان بیاوریم و آگاهی درون کسب کنیم و بدانیم که برای برنده شدن و تحقق رویاهایمان باید به خود ایمان آوریم و تنها مانع حقیقی بر سر راه موفق شدن را شک و تردید بدانیم که این شک و تردید از درون افکار خود ما نشأت می‌گیرد.
ما می‌توانیم همین الان این کار را بکنیم، تمام شک‌ها و تردیدها را دور بریزیم و به توانائی‌های خود برای به‌دست آوردن ثروت، علم و ... که حق مسلم ما است، ایمان بیاوریم.
بیائید در همین لحظه هرچه شک و تردید در ذهن ما مانده است، رها کنیم و دور بریزیم. این کار خیلی آسان‌تر از آن است که فکر می‌کنید و به دنبال این عمل، موفقیت و پاداش‌های بزرگی است. پس اگر این کار را کرده‌اید، من به شما تبریک می‌گویم. زیرا از همین لحظه به بعد فردی موفق هستید.
نظر خودتان چیست؟

اکرم سالار وند
منبع : مجله موفقیت


همچنین مشاهده کنید