جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

اثر قرص آسپیرین روی زن ها و مردها


اثر قرص آسپیرین روی زن ها و مردها
مصرف قرص آسپیرین در خانم ها و آقایان از احتمال بروز حمله قلبی جلوگیری می كند. البته مصرف این قرص برای خانم ها از سنین ۴۵ تا۶۴ سالگی توصیه نمی شود ولی از سنین بالای ۶۴ سالگی می تواند ۳۴ درصد احتمال بروز حمله قلبی در آنها را كاهش دهد.
محققین آسپیرین را روی ۴۰ هزار زن آزمایش كرده اند و متوجه شدند خانمهایی كه از داروهای بی اثر و مسكن استفاده می كنند نسبت به خانم هایی كه به طور مداوم ۱۰ سال آسپیرین مصرف كرده اند، بیشتر دچار حمله قلبی شده اند. همانطور كه می دانیم حمله قلبی در اثر مسدود شدن رگ های خونی در مغز به وجود می آید و خون نمی تواند به مغز برسد.
زنانی كه هر روز ۱۰۰ میلی گرم آسپیرین بچه یعنی یك قرص مصرف می كنند ۲۴ درصد كمتر از بقیه به حمله قلبی مبتلا می شوند. البته این خانم ها ۴۰ درصد بیشتر نسبت به بقیه دچار مشكلات و ناراحتی های معده و روده می شوند.
در مردان مصرف این قرص ۳۲ درصد احتمال بروز حمله قلبی را كاهش می دهد. با این حال مصرف این قرص به هر دو گروه توصیه شده البته به خانم های بالای ۶۴ سال. ناگفته نماند مصرف بیش از ۲۰۰ میلی گرم آسپیرین در روز باعث خونریزی در بدن می شود. برای خانم های كمتر از ۶۴ سال، برای جلوگیری از حملات قلبی، ویتامین E توصیه می شود.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید