جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

پنج روش برای ایجاد صمیمیت میان والدین و فرزندان


خانم دكتر اگر قرار باشد به صورتی مختصر بگویید كه چگونه می توان رابطه ای صمیمانه با فرزندانمان برقرار كنیم چه مواردی را پیشنهاد می كنید؟
پنج روش مهم را در این باره می توانم به شما پیشنهاد كنم كه رعایت آنها تا حد زیادی به تصحیح و تسریع رابطه شما با فرزندانتان كمك خواهد كرد:
۱- از مهمترین مسائل برای ایجاد رابطه ای سالم و پویا با فرزندان، گذراندن وقت با آنهاست. اگر در طول روز به حدی مشغول به كار هستید كه امكان گذران اوقات با فرزندان را ندارید، در پایان روز كاری خود، می توانید در كنار هم بنشینید، غذا بخورید و درباره مسائلی كه در ساعات گذشته كه با هم نبوده اید و برایتان روی داده صحبت كنید.
۲- در انتخاب دوستان فرزندتان یا فرزندانتان با مراقبت و توجه، عمل كنید؛ به گونه ای كه سعی كنید در بیشتر اوقات دوستان فرزندان را به منزلتان دعوت كنید. این كار باعث می شود كه فرزندان احساس جدا ماندن و دوری از خانواده و والدین خود نكنند.
۳- در عین اینكه محدودیت ( به معنای داشتن نظم و مقررات) و مسؤولیتها را به آنها می آموزید، باید با آنها آنقدر صمیمی و دوست باشید كه به راحتی حرف و حس درونی خود را با شما به عنوان محرم اسرار خویش، در میان بگذارند.
۴- در زمینه مسائل مشترك و تصمیم گیری های خانوادگی، با فرزندان خود نیز مشورت كنید یا از آنها بخواهید نظرشان را مطرح كنند و به این دیدگاه ها نیز احترام بگذارید. بدین صورت احساس تعلق داشتن به خانواده در آنها تقویت می شود.
۵- پدر و مادر باید تلاش كنند كه همواره با یكدیگر روابطی صمیمانه و احترام آمیز داشته باشند. باید بدانید كه فرزندان شما با دیدن صمیمیت و احترام در عمل، میان والدین، بسیار بیشتر خواهند آموخت تا از طریق حرف و صحبت و نصیحت.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید